miercuri, 6 februarie 2013

Facultate in strainatate?



Recent am avut la scoala o conferinta cu un reprezentant al unei firme ce se ocupa de studentii care doresc sa urmeze o universitate din afara. Acesta ne-a povestit cu bune si rele cum e cu facultatea in Anglia, Scotia, Danemarca, Olanda etc. In unele tari nu se plateste taxa de scolarizare, in altele e destul de scumpa, iar traiul este si el greu. In Anglia sunt considerate cele mai bune universitati, dar mai exista si in alte tari universitati destul de underated. etc.

Acum sunt la o varsta la care ma mai pot inca gandi la posibilitatea de a merge afara la studii. Dar ma gandesc daca chiar te ajuta sa-ti gasesti un job mai rapid/ mai bun/ mai bine platit, sau sunt doar vorbe?

Mi se pare destul de greu sa mergi intr-o alta tara, o cu totul alta cultura, alt mediu, alte conditii de viata si alte taxe de unul singur. De exemplu in Anglia ploua toata ziua iar cazarea e greu de gasit cu un raport calitate/pret bun.

Pe de alta parte n-ar fi o aventura? Pana acum nu m-am gandit in mod serios la asta si nu am cautat facultati. Singurul lucru ce l-am observat pana acum este ca in strainatate gasesti mult mai multe specializari. Si ai ocazia sa inveti o limba straina (engleza in general) perfect, sa intri intr-o cultura noua, sa cunosti oameni noi, poate mai deschisi la minte....

Asa ca.. este mersul in strainatate la studii un vis (mai ales pentru cei cu resurse financiare reduse), sau e chiar posibil? Voi ati merge in strainatate la studii, sau ati prefera sa ramaneti in Romania?

6 comentarii:

  1. Aș merge la facultate în străinătate, mai ales în Anglia. Dar apoi m-aș întoarce în țară.
    Eu zic să încerci. Un coleg o să meargă în Anglia la facultate.
    Seară faină îți doresc! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am gândit și eu serios la chestia asta în liceu și am ales să continui aici. Nu m-a ajutat nici faptul că de atunci până acum tot văd oameni care pleacă, stau un an și se întorc la fel cum au plecat, fără oportunități, numai cu povești trăznite. Poate-s eu mai răutăcioasă, dar să mergi într-o altă țară ca să povestești la întoarcere de bețiile pe care le-ai tras mi se pare bătaie de joc... și pentru tine, ca om, și pentru cei care te-au ”adoptat” acolo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate despre acele persoane.. pe de alta parte tot auzi povestile de succes a unora si altora ce s-au dus sa fie studenti in alte tari.. insa uneori am impresia ca e doar marketing si unele povesti sunt infrumusetate...

      Ștergere
  3. Eu zic sa mergi daca ai ocazia! As fi apreciat sa-mi vorbeasca si mie cineva la 18 ani despre asta, poate luam alte decizii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da.. acum vad ca se pune mai multa baza pe astfel de discutii pentru noi liceenii.. sunt pareri si pro si contra, unele chiar infocate..

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...