marți, 8 ianuarie 2013

Ce ma enerveaza in filme si seriale

 

Ca tot vorbeam de filme, mi-a venit ideea sa fac o mica lista cu cliseele, replicile, fazele care ma irita cel mai mult cand apar in productiile cinematografice sau seriale tv. Asa ca iata o lista cu cele mai enervante clisee in opinia mea:

1. "Lasa-ma sa-ti explic." "Nu vreau sa aud nicio explicatie!" - Asculta-l bă pe om, ca e mai bine decat sa faci pe drama queen si sa trantesti usa/telefonul! Ma enerveaza cumplit cand se intampla asta in filme, numai de dragul prelungirii suspansului si a dramei. Dar in filme hai.. in viata reala as trage o palma aceluia care ar da replica asta.

2. Astia au niste mic dejunuri soioase pe masa, suc de portocale in loc de apa, omleta cu bacon sau hamburger-uri, plus waffles cu dulceata, de-ti lasa gura apa. Si de cele mai multe ori mancarea, care e multa, ramane neatinsa pe masa fiindca personajul are ceva de facut, s-a suparat, si mai stiu eu ce. - Pe bune? Si mancarea?? mancarea aia delicioasa pe care ti-as hali-o eu intr-o secunda...macar termina-ti hamburgerul! Si se mai plang personajele (americane) ca sunt sarace, dar au de toate in casa + suc de portocale in loc de apa!

3. Eroul il prinde pe unul rau pe care ar trebui sa-l lege sau impuste. In loc sa faca imediat actiunea pentru care a alergat atata dupa el, personajul respectiv incepe sa stea la taclale, iar celalalt evident SCAPA!. -Pai daca asa ar face in realitate si politistii, ar fi lumea plina de infractori (haha, parca nu e oricum :)) )

4. "Nu te duce acolo!" "Ba ma duc because f**k you!", "Lasa-ma pe mine sa iti spun ce am de zis intai!" "Ba eu vorbesc inainte sa te ascult pe tine pentru ca de aia", "Nu fa asta, nu zi aia, nu-l asculta pe el" "Eu sunt un copil mare si alintat care face ce vrea muschiul lui!" - Evident, am inventat eu raspunsurile, insa asa ma enerveaza cand un personaj se comporta de parca e buricul pamantului si evident strica tot!

5. Film de groaza: se aud zgomote in pivnita, gasesti o casa parasita si intunecata, esti in masina si auzi ceva pe alee si e noapte etc. "O, hai sa merg singur/a sa vad ce e acolo, si eventual sa nu iau o lanterna sau telefonul, cu atat mai putin o arma, ca doar nu dau de criminal acolo!" - Si tu ca spectator iti vine sa urli "Băăă! Nu merge acolo, esti prost/proasta?!"

6. Tare usor se mai circula prin filme printr-un oras aglomerat (deobicei mult batutul New York)! Daca personajul nu ridica mana sa-i vina imediat un taxi, atunci se duce la o statie de autobuz sau troleu unde nu-i niciodata aglomerat, sau isi ia masina parcata si neblocata de pe marginea drumului, sau se urca intr-o masina random care se intampla sa aiba lasate cheile in contact si o ia la sanatoasa cu ea, nerespectand regulile de circulatie, eventual si daramand o taraba cu fructe in drum. - Si noi ne chinuim in trafic, sau in mijloace de transport puturoase...




7. Un ea si un el, se saruta pentru prima oara si isi dau hainele jos si incep sa o faca unde apuca. - Aparent el are mereu prezervative la el sau ea este pe pilule, ea nu este niciodata pe ciclu, ea este mereu epilata, nimeni nu-i posibil sa dea peste ei. Fazele astea le-am intalnit cel mai mult in Gossip Girl, dar cel mai rau este ca unii isi inchipuie ca e posibil si e normal sa faci in realitate ce fac personajele mega glamour-oase din serial.



8. Unul din personaje se supara pe altul din cauza unei mici minciuni, care nici nu era asa importanta, dar el o transforma din tantar in armasar. -Ma enerveaza la culme fazele astea!!

9. In filme cand faci ceva penibil mereu e ceva sau cineva acolo care sa te consoleze, care sa rada de tine amiceste, care sa salveze situatia. La fel cand faci sau spui ceva prostesc, necugetat sau nepoliticos. - Mi-as fi dorit sa fie si la mine asa, m-ar fi scutit de multe ore lungi de framantari si ingrijorari si regrete.

10. Filmul se petrece in Germania nazista- personajele vorbesc engleza. Filmul se desfasoara in Italia lui Romeo si Julieta- personajele vorbesc engleza. -Stiu ca ok, asta e daca Hollywood-ul s-a decis sa faca filme cu istorii sau povesti cu actiunea in alta tara, fiindca aia din tara aia nu au putut, insa mi-as fi dorit sa faca efortul sa ia actori care vorbesc limba si sa colaboreze cu regizori din tarile respective. Asa greu e?

11. Nu in ultimul rand, ma enerveaza in telenovele (si alte porcarii telenovelistice, inclusiv reality show-uri) fazele privitoare la razbunare. "Oh, cateaua aia mi-a furat iubitul, o s-o fac sa plateasca cu viata!" - Dar vai!


Voi ce alte clisee enervante ati mai intampinat in filmele si serialele care le-ati vazut?



12 comentarii:

  1. Si pe mine ma enerveaza fazele alea cu razbunarea MAXIMMM !! m-am saturat de telenovelele astea, deaia nici nu m-am mai uitat in ultimul timp la ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu ma uit.. insa de fiecare data cand ma opream in trecere la acasatv era cate o domnisorica furioasa care trantea si urla pe acolo.. Asa ca m-am lamurit in acest fel cum e cu telenovelele.

      Ștergere
  2. Mda.Unele faza sunt chiar ..de filme:))Adică eu nu aş face aşa ceva în viaţa reală,sincer.Mai ales faza aia cu sucul de portocale şi hamburgerul.Apăi eu le-aş mânca una-două.You were right!

    RăspundețiȘtergere
  3. La 10 nu sunt de acord cu tine, e normal sa fie asa cum e acum. Nu mi-ar placea sa fie dublat, nici sa fie in respectiva limba. Ca nu m-as duce in veci sa-i aud pe aia vb germana, cu toate subtitrarile din lume :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inteleg ce zici.. adica ambele exemple de limbi ce le-am dat, germana si italiana, sunt limbi tare enervante.. insa nu stiu.. mereu cand vad un film cu actiunea in Franta napoleoniana sau ceva de genul si aia vorbesc in engleza, nu pot sa nu remarc chestia asta si sa ma simt putin iritata.. Creeaza un efect de fals.

      Ștergere
  4. Să nu mai vorbim de scenele violente. Că bătăile alea din filmele de acțiune sunt mai utopice ca wrestlingul e una. Dar mai sunt scene de bătaie prin seriale sau prin telenovele. Și îi vezi pe ăia cum își dau un pumn sau o palmă și apoi stau pe loc, că e rândul celeilalte persoane să dea, că așa e politicos, să dăm cu rândul :)).
    Când ea îl surprinde pe el cu alta sau el pe ea cu altul. ''No, pero por que? Te amo...'' și începe să îi tremure bărbia și o lacrimă să îi fluture în colțul ochiului, apoi iese din încăpere demn/ă și suferind. Când în realitate știm foarte bună că cea mai bună abordare este ''mă scuzați că v-am deranjat'', ieși din cameră și nu îi mai răspunzi în veci la telefon.
    Dar poate cea mai penibilă fază...scoate telefonul din buzunar, apasă foarte repede pe taste, un număr de telefon format din 10 cifre, răspunde persoana respectivă, știe dinainte de ce ai sunat-o, nu există formule introductive de genul ''Bună'' sau măcar banalul ''alo'', se trece direct la subiect și apoi se închide fără formulele de încheiere necesare...culmea! amândoi în același timp, deși niciunul nu a dat vreun semn că s-ar fi terminat discuția!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte tare ai zis in al doilea paragraf :)) Faza cu lipsa salutului am observat-o si eu.. insa nu sunt sigura daca e doar in filme, sau asa se comporta americanii.

      Ștergere
  5. interesante puncte de vedere.
    unele filme au niște replici chiar groaznice.
    mie nu mi-ar plăcea dacă filmele ar fi dublate
    nice day!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici mie nu-mi plac filmele dublate. Daca sunt in alta limba atunci vreau subtitrare. La fel si cu desenele animate.

      Ștergere
  6. Punctul 7 - you are sooooooooo right! :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...