marți, 22 ianuarie 2013

Ajuti pe altcineva sa ia o decizie?

 

Cred ca tuturor ni s-a intamplat ca apropiatii sa ne ceara sfaturi in legatura cu o decizie ce trebuie s-o ia, iar noi la randul nostru am cautat ajutorul altora pentru a lua o decizie..
Este cazul si la mine acum, cand o prietena mi-a povestit ca nu stie daca sa se desparta de iubitul ei sau nu, mai ales ca-i cam place de altul. La fel cum eu de curand a trebuit sa cer la randul meu sfatul parintilor si prietenilor daca sa merg sau nu la un concurs de romana. Si totusi.. pana la urma pana unde ne ajuta parerile altora?

Cum pot eu sa-mi sfatuiesc prietena in legatura cu relatia ei si cu sentimentele ei? Imi este greu sa-i dau un raspuns, asa ca am cautat articole pe net si prin reviste referitoare la problema ei. M-am gandit ca ar fi bine sa le citeasca si sa decida singura.. Dar toti stim ca atunci cand e vorba de dragoste, deobicei inima alege, nu creierul, asa ca poti spune multe unei persoane care are probleme sentimentale, caci probabil va sfarsi prin a face exact contrarul a ceea ce ai zis tu.

In privinta mea, am luat decizia in mare parte singura, dar influentata de anumiti factori exteriori si interiori. Cu mama nu am reusit decat sa ma cert, daca i-am cerut sfatul.. In general nu prea accept sfaturile parintilor. Imi place sa fac asa cum cred eu ca e bine si consider ca am dreptate si sunt foarte constienta de ceea ce trebuie sa fac (chiar daca nu fac..parca ar fi doua persoane in mine!).

Numai cand imi amintesc cat m-am framantat intr-a 9-a daca sa ma mut sau nu la un nou liceu, la care si in ce clasa, ma apuca durerile de cap. Si pana la urma totul s-a rezolvat ca de la sine, everything went better than expected.

Si pana la urma de unde vin deciziile? Din inima, de la creier, din impulsuri, din imprejurari, de la impingeri de la spate...? Raspunsurile le gasim in noi insine, sau in ceea ce ne sfatuiesc altii?

7 comentarii:

  1. de multe ori am dat sfaturi ,simplu ma pun in situatia acelui om si ii zic cum eu as proceda,si deja el singur decide sa-mi urmeze sfatul sau nu))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa fac si eu deobicei, insa uneori mi se pare ca nu am cum sa ajut, ca respectiva persoana trebuie sa caute raspunsul in alta parte.

      Ștergere
  2. Mie nu-mi place nici să dau sfaturi, nici să mi se dea, cu toate că mulți vin la mine în ambele cazuri. Cu toate că fac de obicei cum vreau, îmi place să mă duc să cer sfatul mamei; știu că îmi oferă o perspectivă diferită de a mea, ascult varianta ei și analizez singură ce fac în continuare. Referitor la întrebarea ta, cred că mulți oameni puternici găsesc răspunsurile în ei. Alții, mai slabi, sunt manevrați de cei din jur, care nu sfătuiesc întotdeauna cu bunăvoință.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, e si asta o parte rea cand asculti sfaturile altora, ca s-ar putea sa iti fie date cu rauvointa. Daca nu-ti dai seama si asculti de prieteni falsi nu o sa-ti fie prea bine..

      Ștergere
  3. Cel mai bine ar fi să îi spui să îşi urmeze inima.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mereu spun asta persoanelor care imi cer sfaturi in dragoste, insa totodata stiu cat de enervant este sa ti se spuna acest vesnic sfat si cat de greu este sa si pui in practica sfatul asta.. tendinta este, cel putin la mine, de a analiza, de a cugeta.

      Ștergere
  4. E o responsabilitate prea mare, zic eu.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...