duminică, 16 decembrie 2012

Cat de mult dormi?

 

Wow... ce a batut vantul si viscolul pe la mine pe blog.. Imi pare rau ca l-am abandonat pentru 2 saptamani, insa s-a dovedit ca ultimele zile inainte de vacanta sunt cele mai pline de teste si teme pentru mine. Profesorii nu ne-au dat destule note in timpul semestrului si am ajuns sa avem 2 teste saptamana viitoare!

In ultima vreme oboseala s-a acumulat si am inceput sa am nevoie de mai mult somn dar sa nu am timp pentru el. Eu nu sunt o persoana care sa se poata numi "pasare de noapte" (oricat mi-ar placea sa ma consider asa) si ma culc in general devreme. In timpul scolii programul meu presupune mersul la culcare la ora 10-10 jumate (eu oricum ma scol foarte devreme dimineata: la 6 fara un sfert).

Cum spuneam in ultima vreme nu am mai reusit sa-mi respect programul de somn si am ajuns sa ma culc catre miezul noptii. Dupa o astfel de noapte, a doua zi la scoala ma simteam obosita, flescaita, mi se inchideau ochii de somn in timp ce dirigul povestea monoton lectia. In pauza ma pun cu capul pe masa si incep sa motai. O colega de banca ma intreaba  daca mi-e somn. Ii spun ca da, ca m-am culcat mai tarziu ca deobicei. Ea imi raspunde senin ca "eu m-am culcat la 5 si m-am trezit la 6". Am crezut ca nu inteleg eu si am intrebat-o: "vrei sa spui ca ai dormit o ORA azi-noapte?"- "da!". O_O

Asta a fost ceva ce n-am mai auzit, dar ceea ce aud de multe ori este "ma culc la 12/1/3 noaptea". Eu nu inteleg cum pot unii sa fie activi la scoala, sa stea pe picioare si cu ochii deschisi la un program de somn de mai putin de 7 ore. Iar majoritatea pe care i-am intrebat nici nu dorm de dupamasa ca sa recupereze. De la scoala se duc prin oras, isi indeplinesc datoriile vietii sociale, ajung acasa pe la 7, mananca, se apuca de invatat de la 8 seara (eu la ora aia, ca o comparatie, sunt pe terminate cu invatatul), la 11 seara inca isi mai fac proiecte pentru a doua zi la scoala, daca au asa ceva (eu la ora aia culcandu-ma), iar pe la  1 se duc si ei la culcare (la ora aia eu sunt departe, pe aripile visului).

Nu ma intelegeti gresit, nu judec pe nimeni si imi inchipui ca fiecare are organismul lui, dar continui sa cred ca un astfel de program va avea urmari in timp. Nu cred ca degeaba ni se repeta sa dormim cel putin 8 ore pe noapte, sa avem un program de somn si mancat echilibrat etc. Cel putin eu mi-am format un program (cat de cat) si cand imi ies din el nu mai functionez cum trebuie. Nu zic ca in weekenduri nu ma mai culc si trecut de miezul noptii, iar a doua zi ma scol catre amiaza ceea ce ma indispune si imi da impresia de zi ratata.

Voi cum aveti programul de dormit?

P.S. Va rog sa votati in poll-ul din stanga! Chiar sunt interesata de opiniile voastre! Multumesc!

12 comentarii:

  1. Unii chiar au reusit si reusesc sa fie odihniti dupa 2 ore de somn.
    Pana acum ceva timp eram la fel ca tine dar dupa ce m-am angajat si lucrez doar de noapte, la 06:00 cand sosesc acasa ma culc si ma trezesc la 09:00-10:00. (3-4 ore de somn) pentru ca asa m-am obisnuit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm, deci se poate o data ce te obisnuiesti.. Totusi, nu se acumuleaza in timp oboseala?

      Ștergere
  2. Păi eu dorm foarte mult.Dorm şi de-amiază,şi pe lângă asta,mă pun la somn la ora 9 seara.:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu dorm mai mult de 10 ore pe noapte, caci am aflat ca nu este sanatos (si e destul de adevarat pana la urma, caci atunci cand depasesc 10 ore de somn se instaleaza in mine o lene si o inertie de nu mai pot sa ma ridic din pat).

      Ștergere
  3. Si eu ma culc, in timpul scolii, pe la 10 jumate maxim 11 jumate, desi cateva seri am vorbit la telefon pana la 1-2 si a doua zi la scoala eram foarte obosita. N-am rezistat, m-am culcat cand am ajuns acasa. Imi place foarte mult somnul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai un program foarte sanatos. :) La fel ca al meu :)

      Ștergere
  4. Eu cred (defapt STIU :P) ca oboseala s-a adunat,si ca un vulcan...a erupt!E greu,mai ales cu tezele,cu mediile,cu replicile profesorului ,,Alexandra,la tabla! (si pe mine ma cheama tot asa)'' sau cu mofturile profesoarei de geografie... ;))
    Ideea e ca somnul e destul de important,si nu cred ca as putea sa invat la 8 seara...abia ATUNCI sa incep,n-as face fata! Eu dorm aprox. 8 ore,sunt 90% odihnita si,de aceea,clar ca si atentia e mai mare.
    A.L.E

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de acord cu tine. Esti un om echilibrat.

      Ștergere
  5. Stabilesc recordul cu 6 ore de somn de cele mai multe ori (mă refer ca cele mai multe ore de somn). Cel mai puțin, acum 1 an, la mare, în 4 zile am dormit 4 ore. Am stat treaz joi, înainte de plecare, vineri pe tren, sâmbătă am dormit 4 ore, duminică noaptea am jucat cărți o noapte întreagă. La 6 dimineața am plecat direct pe plajă să văd răsăritul. Apoi, alergam pe plajă cu o tipă, care era foarte sportivă și căreia speram să îi intru în grații. Apoi, fac un duș, și mă duc să mănânc. Beau 2 cafele și 3 energizante și mă prezint la cursurile de formare (eram în tabără la o școală de vară). Foarte activ și acolo, discut, dezbat. Merg la masa de prânz, apoi trebuia să prezint proiectul cu care a participat județul meu. Prezint și acel proiect și apoi mă îndrept spre cameră. Deja, luni pe la ora 16 eram ca într-o stare de visare. Vorbeam, apoi câteva secunde îmi repetam fraza în minte să văd dacă am zis bine. Nu mai știam ce spun, cuvintele ieșeau, eu nu le realizam :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Program de forta ce mai.. dar vezi, oboseala tot isi spune cuvantul cand nici energizantele nu mai pot sa reanimeze neuronii. Fiecare cu rezistenta lui, eu probabil as fi cazut direct pe podea dupa a doua zi de nesomn.

      Ștergere
  6. Nu zic că nu-s sănătoasă dacă nu dorm 8 ore pe noapte, dar se simte dacă sunt mai puține ore. Nu mă pot concentra la fel de bine și visez patul așa cum visează vulpea pui :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am zis si eu ca nu-i bai daca seara ma culc cu o ora mai tarziu ca deobicei, dar a doua zi constatam ca ajungeam sa simt pierderea acelei ore.. asa ca subscriu la ceea ce zici tu.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...