duminică, 25 noiembrie 2012

Tactul- error 404, not found


 

Wow, in sfarsit s-au dus de pe net postarile, anunturile, pozele cu fenomenul Black Friday, despre care nu auzisem inainte, nici acum nu prea stiu ce-i cu el si m-a si enervat prin atentia care i-a fost data (prea mare)...Dar ma rog, astazi vroiam sa vorbesc despre tact lipsa tactului, pe care o remarc tot mai des in societate.

Eu sunt o tipa care mereu a fost atenta cu cei din jur si nu i-a neglijat decat din timiditate sau neatentie iscata din emotii. Mereu am fost destul de tacuta, linistita, introvertita, iar cand vorbeam nu eram prea auzita. Asa ca banuiesc ca e de la sine inteles ca atunci cand ma aflam intr-un grup de persoane eram nebagata in seama si lumea imi intorcea spatele. Sa zicem ca era vina mea.

Dar lipsa de tact am vazut-o manifestata si in fata altor persoane mai breze ca mine, si in fata mea, acum cand sunt si eu mai breaza (numai ca acum de multe ori eu mai iert asta si nu zic nimic). Sa luam ca exemplu faptul ca un grup de colegi sta in cerc in statia de tramvai asteptand. In 5 minute, nu prea se observa cand si cum, doi dintre colegi restrang cercul si ajung sa stea cu spatele la o persoana, care este lasata in afara. Sa luam alt exemplu. Tu vrei sa complimentezi cizmele cuiva, dar prietena ta de langa tine sa trezeste sa spuna de fata cu acea persoana "Parca ziceai ca nu-ti placeau cizmele alea?. Situatii de acest fel.

Mi se pare ca societatea nu considera tactul ca o calitate, ca o valoare morala pe care trebuie sa o ai. Inteleg ca intre amici se permit multe, dar uneori ti-ar placea sa stii ca lumea e mai atenta la tine. Ca sa nu mai zic in companie straina ce neplacut este sa te stii lovit sub centura, sa fii facut de rusine, sa fii pus in situatii defavorabile in fata unor persoane de a caror opinie poate chiar te intereseaza.

In general am observat ca persoanele de tipul coleric sunt cele care sunt cele mai lipsite de tact. Ele sunt exhibitioniste si nu se gandesc prea mult la ceilalti. Cu toate acestea nimeni nu ar trebui sa fie iertat pentru lipsa de tact. Stiu ca societatea astazi e o jungla, insa cine a facut-o asa daca nu oamenii? Hai sa fim mai multi care se gandesc la cum se simt ceilalti, cauta sa nu le puna bete-n roate si sa nu-i marginalizeze si lumea va fi un loc ceva mai bun.

UPDATE: Nu ma pot abtine sa nu amintesc aici ultima mare dovada de lipsa de tact in public pe care am intalnit-o: Ieri seara la X Factor. Cei din echipa de productie au decis ca e ok sa aduca pe scena. pentru o concurenta, atat pe tatal ei vitreg, pe care ea il iubeste, cat si pe tatal ei biologic, pe care il dispretuieste, punand 3 oameni intr-o situatie penibila in fata intregii tari. Rezultatul vi-l imaginati.


:P

9 comentarii:

  1. Tind să cred că ai dreptate când zici ce zici despre colerici. Am o mulţime de cunoştinţe care n-au pic de tact în relaţiile cu alţii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din proprie experienta am dat acel verdict.. Si eu cunosc multe asemenea persoane..

      Ștergere
  2. Ai foarte mare dreptate... si cred ca lipsa aceasta de tact tine si de educatia primita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai perfecta dreptate.
    Oamenilor le este mai usor sa loveasca sub centura decat sa-si sustina propriile argumente.
    O sa iti dau un exemplu:
    La ultimul concurs de poezie la care am fost (acum 2 ani), dupa ce ne-am recitat poeziile, fiecare dintre noi trebuia sa vorbeasca despre aceasta pasiune...asta in finala cand eram doar 3.
    Eu si inca unul am vorbit despre arta de a scrie si ce dificultati intampinam in crearea poeziilor. Ghici ce a facut al 3-lea? Cred ca deja stii... Nu a vorbit despre el nimic si doar a lovit in noi doi si a venit si cu insulte. Nu a vorbit despre grandoarea poeziilor sale si a ales sa arunce cu noroi in creatiile noastre. Bineinteles ca am cerut drept la replica si nu m-am lasat calcat in picioare.Am avut norocul de a cunoaste multe despre acea persoana si l-am lovit sub centura mai tare decat m-a lovit el pe mine. Am raspuns cu aceeasi moneda...doar ca i-am dat-o inzecit!

    Poate ca si cei care fac asta ar trebui sa simta pe pielea lor cum e ...pentru ca data viitoare sa nu mai faca si sa-si invete lectia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, stiu cum sunt asemenea oameni. Am mai vazut si in concursurile de la tv participanti care la intrebarea de ce merita sa ramana in concurs spun ceva de genul: ceilalti sunt mai prosti ca mine.

      Numai sa isi si dea seama de invatatura care trebuie s-o traga...

      Ștergere
  4. Nu ai cui să îi pretinzi,când oamenii sunt educaţi aşa cum sunt educaţi.Sincer,eu cred că lumea de întoarce cu susul în jos,şi decade din ce în ce mai mult.Spre exemplu,în evul mediu,dacă nu aveai tact şi stil erai considerat unul dintre cele mai josnice vietăţi.Acum,însă,cei care nu rspectă regulile şi se destrăbălează în faţa tuturor sunt consideraţi prinţi şi..prinţese.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fii descuiat la minte, sa nu respecti valorile morale si regulile celor 7 ani de acasa e o chestiune foarte normala din cate vad si chiar apreciata.. ai dreptate.

      Ștergere
  5. Apropo de asta, pe mine ma deranjeaza oamenii care zic lucruri fara sa-si dea seama de intelesul cuvintelor lor...sau poate nu le pasa suficient de mult. Ei cred ca transmit o idee, dar ce iese e atat de gresit si nelalocul lui incat ma face sa strang din dinti.

    Cat despre emisiune, a fost ingrozitoare. Nu stiu ce se asteptau sa se intample 8-|.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu si acel fel de oameni.. ai dreptate sa-i aduci si pe ei in discutie.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...