duminică, 28 octombrie 2012

Scoala americana vs scoala romaneasca


 

A inceput scoala de-a binelea deja.. am intrat in febra testelor, pregatirilor pentru teza... semestrul ii scurt, materia lunga.

Eu ma mai relaxez cu cate-un serial, o carte... mai rar un film sau o iesire pe afara. Ma uit la Gossip Girl, la 90210, la Glee, la The Vampire diaries.. Toate aceste seriale unde apare viata adolescentilor (sau in cazul Gossip Girl si 90210, a fostilor adolescenti), imi aduc aminte si remarc secventele in care ei sunt la scoala, nu pe la petreceri fancy sau prin cimitiruri in miez de noapte, si savurez detaliile putine oferite din modelul de scoala americana. Desigur, aflu amanunte si de la verisoara mea, fosta eleva in scoala canadiana, insa prima oara m-am intalnit fata in fata cu modelul scolii americane in seriale si desene animate.

Nici nu mai stiu cand a fost prima oara cand am vazut o scoala la televizor.. poate in Copii de la 402? Sau Viata cu Louie? Oricum... ideea este ca vazusem un model de "scoala", care apoi nu l-am regasit in ceea ce noi numim "scoala". M-am comformat, evident, altfel nu mai ajungeam pana in clasa a 11-a :)). M-am asteptat ca la liceu, sau macar la un liceu mai de prestigiu, scoala sa semene cu ce vedeam la televizor. Evident nu a semanat (poate seamana in scolile private din Bucuresti).

Eu nu vreau sa ma refer neaparat la partea din scoala americana legata de modelul de invatamant, materii etc, ci la partea vizibila: culoare, dulapioare, laboratoare, stilul fara clase fixe, pauza de lunch, cantina, elevii venind mereu la locker-ele lor etc. Mereu mi-au facut pofta lucrurile astea.

Pe voi va atrage? Au reusit programele de la tv care promoveaza stilul american sa va seduca? Sau preferati scoala noastra clasica, romaneasca cu elevii cu ghiozdanul incarcat in spate, clasele fixe si dirigintii, holurile cu peretii goi, pauza mare cu elevii mancandu-si sendvisurile in banca..?
 
Poze:


Scoala americana:

 

Scoala romaneasca:
  

11 comentarii:

  1. Eu una ador stilul scolilor americane, poate pentru ca acolo elevi nu sunt asa dependenti de diriginti, colegi, etc, poti sa interactionezi cu mult mai multe persone, poti sa iti alegi anumite clase/cursuri la cere vrei sa paricipi, per ansamblu mi'se pare ca un adolescent s'ar dezvolta mult mai bine intr'o scoala americana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, socializarea are un loc aparte in sistemul lor.. vad ca si la noi mai nou se incearca sa se puna pret pe chestii de genul acesta: videoconferinte, activitati extrascolare, la noi la scoala chiar sunt si "case".. ca la hogwarts :))

      Ștergere
  2. Nu cred ca exista persoana care sa prefere scoala romaneasca. Principalul atu al scolilor americane e ca-ti ofera posibilitatea sa-ti alegi cursurile care te pasioneaza...nu ca la noi, faci de toate mult si prost..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da.. mereu am fost invidioasa pe verisoara mea.. a trebuit sa astept pana in clasa a 11-a ca sa scap de biologie, chimie, fizica, dar inca nu am scapat de sport, religie, matematica..:(

      Ștergere
  3. Eu ador stilul scolilor americane deoarece acolo TOTUL este mai bine. Elevii su nt intr-o relatie mult mai apropiata cu profesorii , acolo se invata decat esentialul(putin si bun) si mai sunt si conditiile de care dispun elevii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. doar* esentialul ! :)

      Da, ai dreptate... nu stiu, sunt sigura ca sunt si acolo niste puncte slabe: de exemplu diferenta mare a nivelului de invatare cerut in liceu si cel cerut in facultate.. dar e mai avansata metoda lor.

      Ștergere
  4. La copiii de la 402 m-am gandit si eu prima data cand ai pomenit de scoala americana. Eu am avut in generala dulapioare si ne schimbam sala la fiecare ora, nu mai era clasa X sau Y, era sa;a de mate, de romana, etc. E foarte obositor sa te plimbi asa si o mare parte din pauza se duce. Aveam si pauza de masa, care compensa, dar nu aveam cantina, s-o fi facut intre timp, habar n-am. Multe scoli publice din Buc au after school, mai exact cantina si un loc unde stau copiii pana dupa-amiaza si isi fac temele.Scolile americane au acel ceva care te atrage, dar eu nu as da liceul meu pt. nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hm, ai avut o scoala mai aparte. Eu nu am calcat niciodata in Romania intr-o scoala cu aspect american. Stiu ca acum sunt multe scoli cu after school si e drept ca ofera ceva mai mult.. dar tot mai multe sunt scolile in stil vechi si cred ca va mai dura pana Romania va face reforme si aici. Totusi nu stiu cum vor fi acceptate pentru ca se stie ca lumea e reticenta la faptul ca tot incercam sa-i copiem pe americani, de multe ori fara succes.

      Ștergere
    2. eu iubesc atat de mult Americanii , incat ma comport ca si ei , adica : imi decorez camera mea cu afise . la scoala ies pe afara si ma plimb!! E mult prea fain la scoala Americana!!!

      Ștergere
  5. Si e reticenta pe buna dreptate, pentru ca daca iei la puricat invatamantul romanesc, are nevoie de multe inaintea dulapurilor de la hol si a cantinei. Noi ar trebui sa ne gandim mai intai ce le trebuie elevilor romani, decat sa copiem ceva doar pentru ca e cool, desi nu prea e practic. Tot blocati in formele fara fond suntem, nu s-a schimbat nimic de la Maiorescu incoace.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...