marți, 9 octombrie 2012

Preturile date naibii


 
 ?

Facandu-mi, ca orice adolescenta, raita lunara prin magazine sa vad ce e nou, am intrat ieri si prin magazinele de haine din mall, sa-mi mai iau una alta trebuincioase. Nu stiu daca e parerea mea, dar parca preturile tot continua sa creasca subtil pe an ce trece. Am mai scris eu o postare despre asta anul trecut, dar acum simt ca am motive sa ma mai repet. De data asta am stat si am cugetat, punandu-mi intrebarea: De ce unii chiar dau atatia bani pe haine?

Sa fie clar: nu vorbesc despre haine de firma aici. Vorbesc despre magazine banale care se gasesc pe la mallul din Timisoara: Terranova, Bershka, New Yorker, H&M etc. Dupa parerea mea mallul nu ar trebui sa se transforme in ceva unde nu pot veni sa cumpere decat lumea cu venituri uriase, sau un loc de vazut cu altii si plimbat. Utilitatea lui ar fi aceea ca aduna mai multe bagazine la un loc si astfel poti gasi mai usor hainele care iti trebuie. In fine.

Raspunsul care mi l-am dat singura pentru intrebarea ce am pus-o este urmatorul: unele persoane dau atatia bani pe imbracaminte pentru ca s-au lasat prostiti de producatori. E o chestiune de influentare a populatiei. Si nu se aplica doar in domeniul imbracamintii. Nu spuneti ca unele persoane dau bani pe acele haine pentru ca isi permit. Multe dintre ele nici nu isi permit, dar nu-si dau seama, iar cele care cu adevarat isi permit, bravo lor, norocul lor, dar nu sunt asa numeroase. Dar asta e din nou alta poveste.

Eu personal nu dispun de un buget mare. Asa ca evident sunt nemultumita de preturile uriase (nu numai cele ale articolelor vestimentare). Dar cu toate astea reusesc si eu sa-mi cumpar cam ce am nevoie, sa-mi mai fac cateodata o pofta, dar mereu sunt lucruri la care trebuie sa si renunt. Veti zice: dar de ce mergi la mall si nu la magazine de cartier, bazaruri? Pai pentru ca in zona mea nu exista niciun alt magazin in afara de mall, si putin mai departe si Euro (cu denumirea oficiala de centru comercial, dar care este mai degraba o piata/un bazar de haine si alte chestii), astfel incat rar ajung sa mai cumpar si de altundeva.
Revenind la preturi: Chiar NU mi se pare normal, nici chiar pentru mall, ca o pereche de blugi sa fie in medie 170 de lei (acum 2 ani pot sa jur ca erau in medie 100-120 de lei), un cardigan crosetat sa coste in medie 120 de lei, un pulover in medie 80 de lei si tot asa. Separat nu suna asa mult. Dar cand le combini cu alte articole de care mai ai nevoie sa-ti iei iese enorm. Sa zicem ca lista mea de cumparaturi ar fi: o pereche de botine, o fusta scurta de seara, o esarfa, un cardigan, o curea. Preturile aproximative pentru aceste produse: botinele- 150 lei, fusta- 70 lei, esarfa- 50 lei, cardiganul- 90 lei, cureaua- 40 lei. Totalul? 400 de lei! Cate produse am cumparat? 5! Normal? NU!

Cum ma descurc eu?

Pai blugii am ajuns sa-i iau exclusiv de la Euro pentru ca acolo o pereche e cam 70-80 de lei (fiindca probabil nu se adauga taxa de mall), sa iau piese vestimentare cat mai calitative, pe care sa le pot purta si peste 3-4 ani, nu mai iau piese vestimentare care sa tipe "sunt din sezonul toamna iarna 2011-2012" sau "sunt din sezonul primavara vara 2009-2010", sa nu mai iau pantofi scumpi pentru ca oricum se uzeaza la cat merg eu pe jos, orice "calitate superioara" ar avea, iau multe lucruri la reducerile de la finalul sau jumatatea sezonului etc.

Sa nu ma intelegeti gresit. Nu am scris acest articol ca sa ma plang de situatia mea financiara sau asa ceva. Pana la urma asta e adevarul: preturile sunt exagerate. La haine, la gadgeturi (mai ales cele aduse din America), la alimente. Daca nu esti (sau ai parinti) avocat, judecator, chirurg, dentist si mai stiu eu ce alte meserii banoase, atunci nu prea iti poti permite multe in Romania.

.


9 comentarii:

  1. Foarte interesant acest articol. Multumim foarte mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc ca l-ai considerat interesant si util :)

      Ștergere
  2. nu esti singura care e in postura asta...adica mi se pare aberant sa dai pe un tricou,un tricou!oameni buni 80 de lei...si nu e cine stie ce mancare de peste ca sa zic asa.Unde mai pui ca materialele nu sunt de calitate,ca le speli o data si te vezi prin ele...80 de lei doar pentru ca are nu stiu ce imprimeu?Si mie mi se par uneori aberante preturile in raport cu salariile noastre.Avem preturi de parca salarul minim pe economie ar incepe pe undeva la 1000 de euro....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah da, de tricouri uitasem sa pomenesc. Deci abia mai gasesti tricouri sub 50 de lei!

      Ștergere
  3. Ai scris exact lucrurile la care mă gândeam şi eu de curând! Eu nu-s de acord cu cei care zic că să-ţi cumperi haine din mall e o fiţă, dar sunt de acord cu tine când zici că preţurile sunt exagerate. Dacă vreau o piesă vestimentară de bază, de super-calitate, fac ce fac şi mi-o iau de la un magazin cunoscut, unde ştiu că dau bani, dar iau o haină care ţine câţiva ani. Adică un palton. În rest, am alte magazine pe care le frecventez. Vorba aia, doar nu mergi cu eticheta pe afară.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca esti de acord cu mine. Si eu am mai acceptat sa dau cate un milion pentru o geaca, daca ma uit la ea si stiu ca va rezista, o voi purta mult si nu se va demoda anul viitor. De exemplu pe o geaca de piele. Insa pe fleacuri nu mai dau atatia bani.

      Ștergere
  4. Sau parinte care are o afacere ceva ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. exact.. am colege cu parinti antreprenori si cu meserii care mai de care, ce umbla mereu imbracate in guess-uri, gucci-uri, si mai stiu eu ce.

      Ștergere
  5. Mă bucur că am descoperit ieri blogul ăsta, îmi place mult...Iar legat de postarea ta,e foarte adevărat: puţini indivizi din Romănia îşi permit cu adevărat haine din magazine de fiţe.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...