vineri, 5 octombrie 2012

Naiva?

 

De ce unele persoane trebuie sa vada doar raul in altele? Eu am crezut intotdeauna cu tarie ca exista ceva pozitiv in orice om, fie el si un criminal. De aceasta am primit eticheta de naiva.

Si oare de ce sa fii mereu banuitor? E adevarat ca viata e o jungla, ca oamenii sunt cu doua fete, ca te trezesti intepat pe la spate de cine nu te asteptai... Cu toate acestea nu trebuie sa devenim retrasi si suspiciosi, doar pentru ca cineva ne-a tradat increderea. Mie mi se pare un mod gresit de a vedea lumea. Nu e bine nici sa fim prea fraieri si naivi, ci sa pastram un echilibru. Mereu echilibrul e cheia.

Mi se zice ca sunt naiva, dar eu prefer sa cred ca incerc sa percep lumea cu ochii larg deschisi, fara sa am idei fixe. Nu-mi (mai) place sa barfesc, iar daca o fac barfesc obiectiv (nu sunt ipocrita si nu zic lucruri rele neadevarate despre acea persoana, vad si binele in acea persoana).

Da, e adevarat ca am primit multe intepaturi de la oameni, niciodata nu am fost fata cea placuta de toata lumea, care iubeste pe toata lumea si petrece timp cu o gramada de oameni. As putea zice chiar ca nu prea iubesc compania oamenilor (acum nah, nu-s nici pustnica), ci doar cea a prietenilor si a persoanelor pe care stiu ca le plac. Am avut "dusmani" in scoala generala si chiar si acum in liceu si am trecut prin multe certuri si purtari murdare (barfe, injuraturi, paraturi etc), dar mereu in adancul mintii mele stiam ca dincolo de ura, sunt lucruri ce le apreciez la acea persoana, sau macar sunt si calitati la acea persoana.

Poate ca acum nu mai sunt asa naiva. Cand eram mica am fost crescuta intr-un spirit foarte optimistic si de perceptie roz a vietii.. cum e si normal. Am avut o copilarie inocenta si numai de la colegi si prieteni am aflat lucruri "murdare" despre viata. Inca mai invat...

Nu stiu daca mi-ati inteles punctul de vedere si ceea ce incerc sa zic.. Poate sunt naiva.. Voi?


11 comentarii:

  1. Hm , nu cred ca esti naiva , cred ca esti o persoana cu suflet mare . E bine sa crezi ca e ceva bun in fiecare persoana , asta te face si pe tine sa te simti mai bine , asa cred . Si sa stii ca esti norocoasa ca ai crescut intr-un mediu optimist , eu nu prea am avut parte de asa ceva si sa stii ca sa vezi partea buna in orice si oricine este o calitate enorma si rar intalnita . Daca asta inseamna sa fi naiv , atunci mi-as dori sa fiu naiva ! Numai bine iti doresc ! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc la fel. Foarte frumos ai scris.

      Ștergere
  2. Eu cred ca nu e bine nici sa fii prea naiv, dar nici prea banuitor, vorba ta tre' sa existe un echilibru. Peste oameni care ne vor dezamagi vom da mereu in viata, dar toata viata va trebui sa traim printre oameni, in comunitate si sa interactionam cu ei, deci nu ne putem ascunde. E bine doar sa nu avem mari asteptari.
    PS: foarte fain blogul tau :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, marile asteptari sunt sursa de dezamagiri imense.

      Ștergere
  3. Întotdeauna trebuie să privim partea bună a lucrurilor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Îmi place să cred că nu mai sunt naivă, deşi am fost. Acum am mare grijă la cei din jurul meu. Nu ţin garda sus niciodată, nu privesc suspicioasă în jur, dar am întotdeauna pregătite replici care să demonstreze unora că nu sunt naivă şi că nu tot ce zboară se mănâncă.

    RăspundețiȘtergere
  5. Si eu la scoala am invatat lucrurile urate, in locul unde ar trebui sa inveti doar lucruri bune. asta datorita colegilor

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu zic ca nu esti naiva,ci doar o fata care vrea sa priveasca lumea cu ochi buni.Ceea ce nu e rau in asta,e chiar excelent! Eu am fost ca tine asa prin clasele 1-4,dar de atunci am invatat sa mai dau si replici ca toti ma luau drept proasta.Acum,logic,ca nu-i injuram si le dadeam replici in continuu (mai ales de injurat,asta never),dar cand li se puneau lor pata ii patam eu mai mult (daca intelegi) :)) .Eu zic ca tu esti iertatoare,si ca gandesti pozitiv,ceea ce mai rar e intalnit. Weekend frumos!
    A.L.E

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc la fel. Nu am fost nici eu mereu prea toleranta.. defapt nu sunt. Am mai dat replici, chiar urate, unora. Insa nu imi iesea grozav nici cand ma aparam prin cuvinte, asa ca am cam renuntat.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...