joi, 30 august 2012

Perfectiunea ne face superiori?

 mona-101123005
Imi doresc sa arat mai bine, sa am picioare mai frumoase, sa am bust mai mare... Noi toti ne dorim sa fim mai buni, perfecti. Dar pana la urma pentru ce?
Daca stam si ne gandim ca sunt atatea persoane urate, grase, cu picioare strambe, cu strabism etc, oameni care au defecte de la mama natura pe care le pot corecta cu greu, de ce incercam sa tot fim perfecti? Ne face superiori?

Am vazut persoane (tipe si tipi) frumoase, aproape perfecte care se uitau de sus la persoane mai putin frumoase, cu defecte fizice. In felul acesta se creeaza diferente si trepte..sociale. Nu numai banii creeaza diferente, ci si aspectul fizic. De multe ori persoanele care nu sunt asa atragatoare se simt nemultumite si inferioare, aceasta impiedicandu-le sa aiba curajul de a-si arata calitatile psihice.

Pana la urma raspunsul la intrebarea "de ce vrem perfectiune?" ar fi urmatorul: ne lasam influentati de vedete, de modele, de pozele lor perfecte unde sunt retusate mai mult decat este necesar in photoshop. Ne uitam la pozele lor, le vedem asa superbe si eliminam din minte detaliul ca fiecare om are macar un defect, dar pe acela nu il scoate in evidenta, il ascunde. Nu zic sa nu cautam sa ne infrumusetam, insa de ce aspiram pentru absolut?

Spre exemplu mie nu-mi plac picioarele mele. Ma plimb pe strada si vad la un moment dat un om in scaun cu rotile, sau pe acei cersetori cu picioare mutilate.. ma face sa ma gandesc ca "Doamne ajuta, macar nu sunt handicapata si pot merge!". Dupa alte minute de mers, vad in fata mea o tipa cu picioare frumoase, drepte, fara imperfectiuni ale pielii..ma gandesc ca "off.. de ce nu am si eu picioare normale, ca ea?"... Pana la urma cred ca toata dorinta asta pentru perfectiune e o chestie ce tine de comparatie. Ne comparam mereu si mereu.. vrem sa fim ca ceilalti, sa fim mai aspectuosi ca ceilalti...

Daca tu erai singurul om pe Pamant, iti mai pasa de cum arati?





Day 26 - A song that can make you levitate 
sunt destule..




p.s. La multi ani Alexandrelor si Alexandrilor! :D Inclusiv mie :)

23 de comentarii:

  1. cred ca intr-un fel e normal sa tindem spre perfectiune dar nu in privinta fizicului ci in privinta caracterlui si a comportamentului sa dau un ex . o persoana care nu are rabdare, vrea sa devina mai rabdatoare si lupta pentru asta.

    insa la ceea ce ai scris tu cred ca se leaga mai degraba de superioritate, de mandrie, de faptul ca cel de langa noi are ceva mai frumos ca noi etc. asta pentru ca nu suntem multumitori nu noi insine.


    buna intrebarea din incheiere.
    mi-a placut articolul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur.. mereu trebuie sa fim cat mai buni in privinta caracterului, a psihicului. Dar eu m-am referit strict la partea fizica.

      Ștergere
  2. Ştiu asta,dar eu tot îmi doresc să am coapse fără pic de grăsime.Nu ştiu de ce,dar nu vreau să accept că perfecţiunea defapt nu există.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-e mai greu sa accept ca unii arata mai bine :) Ca de exemplu alte fete reusesc sa aiba picioare fara celulita, na. Dar stiu ca trebuie si ele sa aiba un defect, chiar daca arata in aparenta superb, ca niste zeite.

      Ștergere
  3. Nu ştiu dacă ar trebui să tindem spre perfecţiune sau spre mai bine. Sunt conştientă că n-o să fiu perfectă niciodată; de fapt, nici n-aş şti să dau un exemplu de om perfect. Ar fi bine să încercăm să facem totul puţin mai bine, în fiecare zi, indiferent de domeniu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur.. pana la urma a tinde spre perfectionare s-ar putea sa fie unul din scopurile noastre in viata.. un lucru pentru care traim.. vorba aia: Cat traieste, omul invata.

      Ștergere
  4. Ce pot să zic, pe mine nu mă mulțumește nimic din aspectul meu fizic. De la faptul că sunt foarte mic de înălțime până la înfățișare mă enervează totul. Știi ce greu îmi e și să pun poze pe Facebook cu mine, pentru că nu prea găsesc vreo poză care să mă avantajeze? E drept că am postat odată o poză cu mine pe blog, dar cu teamă, că poate aveam cititori cardiaci și mai pățeau ceva!
    Dar totuși... deși nu mă consider drăguț, mă prefer așa decât modelul promovat de televiziuni, gen William Levy sau Robert Pattison. Metrosexualitatea la bărbați mi se pare o bisexualitate negată. Nu e normal frate, tu ca bărbat să te comporți ca o femeie. Înțeleg că ești mare vedetă, dar dacă te crezi așa macho, ieși pe stradă fără tona de machiaj pe mufă. Iar obsesia aia cu pătrățele pe abdomen: implică extrem de mult sport => mult somn & dietă adecvată. Doar asta e frate, mie îmi place să mă bucur de viață. Îmi plac dulciurile, dorm puțin, mai beau și bere, nu prea mă omor cu consumul de carne... deci nu pot avea o viață de sportiv. Nu vreau să mă privez de toate plăcerile vieții pentru ''un fizic de invidiat''. Sunt om, nu un manechin de pus în vitrine ca să fie scos la vânzare, iar perfecțiunea nu îmi caracterizează specia, pur și simplu, nu e în gena noastră!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Perfectiunea e relativa pana la urma.. Sau mai bine zis frumusetea, pentru ca perfectiune nu exista. Unii s-ar putea sa considere frumos un barbat precum Robert Pattinson, altii unul de tip rocker. Sunt gusturi si gusturi..
      Iar in zilele noastre ne cam vindem corpurile..

      Ștergere
  5. Ai dreptate ..si eu as vrea sa schimb multe la mine.
    Uite, cunosc un baiat care a fost placut si inca mai e de multe fete, inclusiv de mine, mi-a placut de el, in fine . chiar e frumos, arata bine si el stie asta si i s-a cam urcat la cap faptul ca are atatea "admiratoare" si a inceput sa ia in ras multa lume si sa rada de defectele lor... Deci da, unii se cred superiori, desi nu sunt perfecti pentru ca nu exista asta ceva !!! fiecare are cate un defect, cat de mic. Si poate sa fie super frumos dar atata timp cat comportamentul este de rahat! degeaba..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca noi toate cunoastem acel tip de baiat.. Am si eu unul in clasa.

      Ștergere
  6. Si ca sa-ti raspund la intrebare ..cred ca tot as fi vrut sa arat mai bine, dar poate nu asa de mare ar fi dorinta... asta pentru mine, pentru atunci cand ma uit in oglinda, nu neaparat pentru altii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel si eu. Eu sunt destul de critica si caut deobicei perfectiunea trasaturilor, astfel ca ma deranjeaza anumite lucruri la mine, care le-as schimba si daca as stii ca nu e nimeni sa se uite. Totusi daca n-as avea aceasta posibilitate de infrumusetare, as sta mult mai calma, ca doar nu ma vad decat animalele.

      Ștergere
  7. mare dreptate ai. N-ar trebui sa visam la perfectiune si totusi uneori o facem.

    RăspundețiȘtergere
  8. Da , ai perfecta dreptate in tot ceea ce spui . Suntem influentati peste masura de asa zisele modele . Cat despre comparatie .. este fireasca .. insa mai presus ar trebui sa invatam sa ne iubim pe noi insine .. asa cum suntem . Si e greu , eu nu am reusit inca . Dar sunt optimista .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu am reusit, dar fac incercari.. Asta e, suntem critici, ne pasa de aspect prea mult :|

      Ștergere
  9. Da...ai dreptate. Referitor la ultima intrebare...nu...nu mi-ar pasa cum arat daca as fii ultimul om de pe Pamant.Si am sa si argumentez...pur si simplu pentru ca nu-mi vede nimeni imperfectiunile si nimeni nu rade de mine.In ziua de astazi...ai o ,,problema'',toti rad. :|
    P.S.: Daaa! La multi ani noua!
    A.L.E

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, la fel. Mda.. unii au destula rautate sa faca asta.. E mai greu atunci cand nu ai din start un aspect bun sa te impui.

      Ștergere
  10. Eu cred că tindem spre perfecţiune, pentru a avea încredere în noi, pentru a fi plăcuţi de cei din jur şi pentru a ne simţi bine, în pielea noastră.
    Nu spun că e un lucru bun, dar dacă a ne simţi bine în pielea noastră înseamnă să facem puţin efort, consider că merită :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca cu cat suntem mai perfecti cu atat ne simtim mai bine. Megan Fox cu aspectul ei considerat atat de sexy nu ar trebui sa aiba probleme de incredere cand cunoaste oameni noi, mai ales barbati. Spre deosebire de o tipa cam banala si nu prea frumoasa. Nu zic sa nu ne imbunatatim.. insa lumea ar fi un loc mai bun daca nu s-ar mai pune pret pe asta si nu am mai fi nevoiti sa cautam mereu sa ne perfectionam.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...