sâmbătă, 11 august 2012

Cu bebelusul la inot

 

Ce bine ca s-a domolit canicula! Azi am fost la bazin la amiaza si m-am bucurat ca pot in sfarsit iesi din casa la asemenea ora. In fine.. am vazut ceva la bazin ce m-a intrigat...

O mama a venit cu copilul de vreo 1 an jumate sa "inoate" in bazinul de 1,5 m. Eu nu inteleg moda asta din ultimul timp cu inotul pentru bebelusi. Ok, nu au inotat, evident, s-au balacit si s-au jucat numai, dar pentru asta ai si vana de acasa sau cadita speciala pentru copii. Nu trebuie sa vii la piscina de adulti.

Trecand peste partea ca ar putea fi periculos daca il scapa (sa zicem ca esti mama grijulie), eu nu inteleg de ce e "necesar" sa obisnuiesti copilul cu apa. Adica nu-i ca la un pui de pisica caruia trebuie sa-i faci baie de mic ca sa-ti permita cand creste sa-l speli. E obositor si pentru mama si nu e grozav nici pentru copil sa fie tot tinut in brate prin apa. Mai bine il duci pe malul marii sau al unui lac si-l pui sa se joace cu lopatelele in nisipul umed si cu picioarele in apa. Sau ii iei o piscina gonflabila, sau o barcuta (babyfloat) si-l pui sa pluteasca cu ea.

Iar motivul cum ca "il obisnuiesti cu apa si-l faci sa nu-i frica de ea si sa invete mai usor sa inoate" nu sta in picioare. Fiecare adult din generatia asta stie sa inoate si cel care nu stie, nu-i frica de apa. Si nu au fost dusi de mici la "inot pentru bebelusi". E o prostie. Eu am invatat sa inot perfect natural si fara sa fiu impinsa de la spate la 9 ani, la mare.

Pana la urma e doar o forma de "entertainment" de care copilul se poate sincer lipsi. Am inteles ca bebelusii inoata (plutesc) pe sub apa fara probleme, dar de ce sa-l pui sa faca asta, cu ce-l ajuta?

Voi v-ati duce copilasul la inot (piscina)?





 Day 16 - A song that you used to love but now hate
lista lunga....
ultimul exemplu: pentru o perioada foarte, foarte,foarte, foarte scurta mi-a placut piesa lui Bieber- Boyfriend, dar imediat ce a aparut si videoclipul am inceput pur si simplu s-o urasc.. cel mai mult ma enerveaza partea cu swag-ul, bleah ce stupid!

boyfriend parody - nu m-am putut abtine :D 

7 comentarii:

  1. Îmi va părea rău după vara aceasta..sunt sigură!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut si eu pe la TV ca "vedetele" isi duc bebelusii la bazin. E un nou trend, cica.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. BIne ca nu si-i duc si la sala, sa faca six pack-uri.

      Ștergere
  3. De unde stii ca nu le e frica adultilor? Frica de apa e o fobie foarte raspandita si nu e irationala, cel putin nu in opinia mea. Eu am invatat sa inot la 18 ani tocmai pentru ca mi-a fost frica si n-am luat contact cu apa cand si cum trebuia. Chiar si acum nu intru niciodata in apa mai adanca decat inaltimea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da dar cu toate astea sa inveti sa nu-ti fie frica de apa nu e ceva esential.. e o fobie cu care poti trai: nu te bagi in apa, nu esti obligat. Nici mie nu-mi place sa intru in bazine adanci de 2 m, si nici la mare nu ma avant in larg din motive de siguranta.

      Ștergere
  4. Pe mine nu m-a obisnuit nimeni cu apa cand am fost mica si cred ca parintii nostri nu credeau asa ceva a fi necesar. Ce? Trebuie sa fie toata populatia inotatori profesionisti? E incomod si pentru bebe si, asa cum ai zis si tu, pentru asta s-au inventat cazile.

    Dee.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe vremea cand eram noi mici ne jucam in fata blocului, in parcuri sau in curte, ne urcam in copaci, ne familiarizam cu natura si invatam sa nu fim asa mofturosi. E o chestie pe care multi copii din ziua de azi nu au invatat-o si mi se pare mai importanta. Sa fii prea mult invelit in puf si globuri de cristal strica. Asta e ceva mult mai esential in educatia copilului.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...