vineri, 20 iulie 2012

Viaţa fără simţ

 
Mă gândeam astăzi să fac un mic exerciţiu de imaginaţie... Cum ar fi viaţa fără unul din simţuri?

Cum ar fi viaţa fără gust?
Am mânca pentru a trăi, am mânca când simţim că ne este foame. Am putea mânca orice aliment, toate ne-ar da aceeaşi senzaţie, nu le-am deosebi decât prin nume, culoare, miros. Probabil că fără gust, aş alege să mănânc alimentele care îmi plac cum arată, poate aş mânca mai multe legume al căror gust nu-mi place (brocoli, conopida). Poate nu ar mai exista atâţia oameni graşi, nu s-ar mai îndopa de dragul gustului.

Cum ar fi viaţa fără miros?
Nu cred că ar fi grea. În general nu suntem foarte conştienţi de ceea ce mirosim minut de minut. Suntem stimulaţi de parfumuri, mirosuri de mâncare, mirosuri rele, mirosuri puternice. Aţi făcut vreodată un exerciţiu de miros? Pentru câteva minute înghideţi ochii şi concentraţi-vă asupra acestui simţ. Plimbaţi-vă prin casă şi veţi simţi mai multe mirosuri decât vă aşteptaţi.

Cum ar fi viaţa fără vorbit?
Probabil dacă omenirea nu ar cunoaşte deloc vorbitul, am căuta mijloace de comunicare specifice animalelor. Ne-am descurca. Însă dacă tu nu poţi vorbi, lumea este o masă gălăgioasă în care te simţi neputincios. Nici când avem darul vorbirii nu reuşim să ne facem întotdeauna gândurile cunoscute. Ar trebui să profităm mai mult că putem vorbi şi să ne susţinem părerile sus şi tare. Totuşi permiteţi-mi să spun că mi-aş dori ca unele persoane să experimenteze o zi fără puterea de a vorbi. Aş vrea să văd cum s-ar descurca gălăgioşii, autoritarii, divele din centrul atenţiei etc.

Cum ar fi viaţa fără auz?
În primul rând ar fi neplăcută pentru că nu am putea auzi muzica. Ne-am priva de multe plăceri subtile ale vieţii precum cântecul păsării, sunetul ploii, a vântului, a paşilor, a instrumentelor... Ar fi grea deoarece nu am putea sa-i auzim pe ceilalţi, am înnebuni de atâta tăcere. E adevărat că este plăcut să te retragi în linişte, departe de agitaţie, pentru a rămâne doar tu cu tine însuţi, dar pentru o perioadă lungă ar duce la depresie. Şi aici îmi place să fac din când in când câte un exerciţiu de auz: să mă concentrez să detectez toate sunetele din jurul meu.

Cum ar fi viaţa fără văz?
Încerc să-mi imaginez cum ar fi fost dacă specia noastră nu ar fi dispus de văz. Am fi avut celelalte simţuri extrem de dezvoltate şi ne-am fi construit modul de viaţă conform posibilităţilor noastre. Nu ne-ar fi interesat aspectul celorlalţi, a obiectelor.. ar fi fost totuşi păcat de frumuseţile acestei planete. Dar s-ar fi bucurat alte fiinţe de ele.. poate mai recunoscătoare şi cu mai mult simţ apreciativ. De multe ori suntem cu adevărat orbi. Privim, dar nu vedem defapt nimic. Oare, cei care suntem îndeajuns de norocoşi să dispunem de acest simţ, oare îl folosim la maxim?

...Şi oare cum ar fi viaţa fără bun simţ? Oh, dar uşoară! Majoritatea populaţiei se descurcă fără el.
 


Day 06 - A song that reminds you of somewhere
Kid Rock - All Summer Long
îmi aminteşte de vacanţa la mare.. am ascultat o grămadă melodia asta în tren <3 

Gotye - Somebody That I Used To Know
deja ma enerveaza de cate ori l-am auzit pe plaja si in camera de hotel, la toate posturile de muzica...

11 comentarii:

  1. Fara gust si miros poate as putea trai... dar fara vaz,auz sau vorbit mi-ar fi foarte greu. :(

    RăspundețiȘtergere
  2. tot respectu' pentru ce ai spus in legatura cu viata fara bun simt!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. un singur lucru pot spune, ma bucur ca am aceste simturi!
    sunt altii care nu le au, si cred ca este greu sa traiesti fara sa auzi, sau fara sa vezi..etc.


    frumos post!

    RăspundețiȘtergere
  4. Puține plăceri adevărate mai am în viața asta. Îmi plac dulciurile, fără ele mi-ar fi mult mai gri viața. Îmi place să adulmec vântul. Să aud vântul, păsările și insectele. Să văd apusul. Dacă nu aș avea plăcerile astea... ce m-ar mai ține atașat de viață??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, viata ofera o multime de placeri subtile. E bine sa nu le ignori si sa te bucuri din plin de ele.

      Ștergere
  5. Bine punctat si foarte interesant . Chiar daca imi imaginez cum ar fi , in realitate cred ca este cu mult mai greu .
    Iar legat de bun simt .. asa e , din pacate .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu una tot incerc si incerc, dar tot nu reusesc sa-mi inchipui cum trebuie sa fii nascut orb...Asta mi se pare cea mai mare pacoste!

      Ștergere
  6. Toate ar fi oribile din punctul meu de vedere. E usor sa zici ca poti sa traiesti fara gust si miros, dar eu nu vad cum...cand toate lucurile minunate le experimentam prin simturi. Atatea mirosuri si gusturi imi evoca amintiri, ar fi tare trist fara ele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred ca e intr-adevar usor.. mai degraba ma refeream ca e mai suportabil. Auzul si vazul mi se par cele mai importante simturi dintre toate. Totusi o viata fara toate simturile ar fi o viata privata de multe placeri.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...