marți, 10 iulie 2012

Etica pe plaja (poze)

Intoarsa de pe litoral, nu am putut sa nu fiu dezamagita de faptul ca foarte multi oameni arunca gunoaiele in mare sau pe nisip, cand la doi pasi de ei sunt pubelele de gunoi.
M-am enervat pentru ca nu aveam de gand sa inot printre gunoaiele lor, asa ca m-am aplecat si le-am strans gunoaiele. Da! Ati citit bine, am strans gunoaiele LOR ca sa-mi asigur confortul pe plaja.
Bineinteles ca m-am ales cu priviri lungi, unii simplu neintelegand de ce fac asta. De ce sa nu le las in apa? Pai uite de aia, vaco/boule, pentru ca am dreptul sa am curatenie in jur, iar daca altii nu imi asigura asta, atunci actionez cu mana mea!

Era o pilda/fabula asemanatoare, pe care multi nu o stiu sau nu o inteleg:
In Roma antica erau acele bai publice, unde toti cetatenii mergeau sa se imbaieze, sa povesteasca, sa se distreze etc. La intrarea in hala era un mic bolovan de care toti cei care treceau pragul se loveau. Un om intra si el in hala si se lovi la randul lui de bolovan. Se mira ca, desi toti cei care au intrat s-au lovit si ei, bolovanul tot acolo a fost lasat. Pana la urma s-a aplecat si l-a dat din drum, pentru ca cei care urmau dupa el sa nu se mai loveasca.

Cam asta am avut de zis.. Pe scurt: daca vreti sa obtineti ceva, faceti-o cu mana voastra.
...Si nu mai aruncati gunoaie in natura! Nici macar mucuri de tigara! WTF is wrong with some of you?

Day 01 - Your favourite song these days

fun. - we are young


Poze marturie:

aparent pe unii nu-i deranjeaza sa aiba pet-uri aruncate in jurul cearceafului lor.. 
sau poate ei insisi le-au aruncat...

draguta poza, dragut peisaj nu? look closer!
p.s. clik pe poze pentru marire.

12 comentarii:

  1. Foarte bine ai făcut!Deşi ar trebui să-şi strângă singuri gunoaiele dacă au nesimţirea să le arunce...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai asa ar trebui intr-o lume corecta.. dar lumea in care traim numai corecta nu se poate numi..

      Ștergere
  2. De aia nu-ti place sa mai merg la plaja si prefer sa merg la piscina.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mda.. e un avantaj acolo.. dar pe mine ma enerveaza pitiponceala ce se aduna in mare parte la stranduri si piscine si de aia nu merg.. si la mare am fost intr-o statiune mai putin iubita de tineret, fiindca prefer compania babelor grasane si barbatilor de varsta a doua cu chelie decat a pustanilor.. :| pur si simplu nu-i pot suporta, asa is eu in privinta asta.. :|

      Ștergere
  3. da, mai degraba iti faci singur decat sa te lasi pe mana altora
    mai ales in ziua de azi le este lene sa mearga 3 pasi pana la un cos de gunoi...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. corect ar fi fost sa nu arunce, si daca tot arunca, sa se organizeze echipe de voluntari sau sa aduca echipele de retim pentru a curata plajele.. pentru ca e mai mult gunoi decat poate aduna un om.

      Ștergere
  4. Hai să îți povestesc ce am pățit acum 2 ani la mare!
    Eram pe plajă, sub soare, cu cartea în mână. Îmi văd de lectură până când observ o agitație neobișnuită în jurul meu. La vreo 200 de metri de mine, era scos din apă un om care se înecase. Salvamarii îl scoseseră pe mal și încercau să îl resusciteze. Au venit și echipajele de salvare, deși era clar că nu se mai putea face nimic. Desigur că nu m-am ridicat să mă uit de aproape, mi se părea de prost gust. Însă restul oamenilor nu erau de acord cu mine. Ei și-au luat frumos copiii de mânuță și s-au dus să se uite la bietul om care era în agonie. Făceau și poze.
    Însă s-a umplut paharul când am auzit-o pe jig... nemer... (mă abțin de la limbajul care ar caracteriza-o din respect pentru tine și blogul tău), exasperată fiind că cea mică, de maximum 6 ani o tot bătea la cap cu castelul de nisip pe care îl făcuse, ea fiind mai preocupată de bârfa ieftină la care se întreținea cu amica ei, că îi spune copilei ''Du-te mami și fă o poză cu nenea mort, și mai lasă-mă puțin în pace''.
    Din clipa ai am înghețat... și mi-am schimbat total părerea despre rasa umană, în cea mai mare proporție a ei. Dacă e justificată convingerea mea sau nu, te las pe tine să decizi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si pe mine ma enerveaza comportamentul de genul gura-casca, potrivit mediului rural. De cate ori nu am vazut multimi intregi de oameni adunandu-se prin oras, cand se opreste salvarea la un bloc, sau la o persoana accidentata de pe strada.. nebunia dupa stiri noi, dupa materiale de trimis la ziare, eventual sa faca si un ban.. reporterii care daca ar putea s-ar baga in ambulanta sa ia interviu ranitului.. Cat despre tipa aia, sunt mirata pana la socare de asemenea cuvinte. :|

      Ștergere
  5. Ăsta-i unul din motivele pentru care prefer să merg la mare în străinătate. Am fost făcută snoabă, anti-naţionalistă, dar adevărul e că prefer să plătesc mult mai puţin pentru calitate şi respect... nu neapărat al oamenilor din alte ţări faţă de turişti, ci al oamenilor de acolo faţă ei înşişi şi faţă de ţara lor.

    În altă ordine de idei, mi se face scârbă când văd la televizor cum mămici-topless şi tătici-cu-burtici se plâng că n-au parte de comfort la mare şi acuză sistemul... iar după 20 de minute îngroapă doza de Cola în nisip, că-i mai la-ndemână.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am luat in calcul ideea sa merg in Grecia. In Bulgaria nu m-as duce ca e plin de romani si acolo, si oricum e aceasi mare. Dar ai mei mi-au zis sa mai astept pana fac 18 ani ca sa merg in strainatate (sa nu mai fie complicatiile cu semnatul hartiilor la notar, etc).

      Asta am vazut-o si eu, nu la tv, ci live.. iti vine sa mergi la ei si sa le tragi o palma.

      Ștergere
  6. Ce frumoasă ar fi fost ultima poză fară gunoaie!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...