marți, 17 iulie 2012

E-mailul: de actualitate sau invechit?

 


In rutina mea zilnica de verificare a tuturor adreselor salvate in bara, intru si pe e-mail. Dar intru degeaba, numai ca sa sterg notificari si sa marchez ca citite emailurile forwardate. Asa ca intrebarea e: mai scriem emailuri? Mai primim emailuri importante?

In afara de cazul in care trebuie sa scriem ceva cu caracter oficial, sau comunicam cu o prietena sau o ruda mai indepartata, lasam un document cuiva, eu nu gasesc alte utilitati e-mailului. Poate la inceput, cand s-a lansat, era ceva wow, super uzat, dar acum cu mess-ul, facebook-ul, skype, miile de minute si sms-uri, putem comunica mult mai rapid si eficient cu ceilalti.

La mine in inbox isi mai au locul cateva emailuri-lant, notificari si newslettere de pe ici pe colo si spam-uri. Din cand in cand, destul de rar, mai schimbam emailuri cu colegele in timpul scolii pentru proiecte. In rest nimic.

La fel ca si posta clasica, si e-mailul isi cam pierde din clienti si utilizare. Majoritatea ne facem adrese de e-mail ca sa le folosim pe diverse site-uri si pastram doar una oficiala (pentru scoala/job/relatii). Intr-un secol actual dominat de retele sociale si comunicare extra-rapida, oare ce forme mai noi si mai avansate pot interveni?


 Day 04 - A song that makes you sad

21 de comentarii:

  1. Când am mess'ul deschis, de fiecare dată când primesc un comentariu pe blog, îmi apare un fel de notificare a mail-ului. Şi ăsta e singurul scop în care îl folosesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Ceea ce confirma spusele mele de mai sus

      Ștergere
  2. Încă folosesc e-mailul. Nu doar pentru că eu am învățat să mă descurc cu 175 de minute și 50 de SMS-uri lunar, dar și pentru că mă descurc mai ok dacă am ceva de comunicat să o fac pe mail. Dacă am ceva important de comunicat la telefon trebuie să îmi controlez și vocea, să par interesat de discuție... și uneori sunt așa leneș încât îmi vine să îmi cumpăr un tub de oxigen ca să nu mai trebuiască să mă obosesc eu cu respiratul. Așa că arunc câteva litere, clișeele de început și încheiere și dau Send.
    Apropo de tehnologii... mai exista pagere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, inteleg ce zici. Nici mie nu prea imi place vorbitul la telefon, mai ales cand e ceva oficial. Numai ca nu prea am trecut prin multe situatii de genul. Cand vine vorba sa trebuiasca sa vorbesc cu un prieten sau coleg prefer sa astept sa intre pe mess sau facebook. Nu stiu, dar nu-mi vine sa le trimit un email, ca stiu ca majoritatea nu-si verifica emailul, fiindca e plin de spam.
      Am cautat acum pe google ce e ala un pager. Habar nu aveam de asa ceva. Eu una nu am vazut, cel putin nu recent pe cineva sa foloseasca chestia aia.

      Ștergere
  3. Eu zilnic gasesc peste 50 mail-uri (minim) . Newslettere de pe bloguri / site-uri din domeniul IT / site-uri din domeniul psihologic , mail-uri cu stiri de ultima ora , mail-uri cu concursuri , mail-uri de la cititorii blogului meu + spam-uri. De trimis , trimit foarte multe mail-uri , deci chiar folosesc acest serviciu .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu din contra, am cautat sa ma dezabonez de la toate site-urile fiindca stiu ca nu sunt eu fana emailului.. Mailuri scrise de o persoana nu prea am. Dar fiecare cum isi organizeaza viata online. Nu neg ca pana la urma pentru multi acest serviciu e chiar important. Depinde de persoana.

      Ștergere
  4. Mda,şi eu stau la fel cu emailurie,deoarece nimeni nu prea vorbeşte cu mine prin email în ultima vreme.Dar la unele persoane doar emailul este mijlocul de comunicare.Verry strange..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum pentru altele numai facebookul :P:))

      Ștergere
  5. Eu folosesc mailul destul de des, dar numai pentru chestii legate de şcoală. Pentru chestii personale, există Facebook :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah pentru studenti cred ca e destul de important. Aveti probabil de trimis mailuri profilor, de trimis la colegi cu proiecte, de primit noutati de la facultate etc... De aceea am zis si eu ca o sa-mi fac o adresa oficiala mai incolo, care sa contina doar numele meu real si de care sa nu-mi fie jena cand o inmanez cuiva.

      Ștergere
    2. Da, în special pentru aia mi-am făcut, la final de clasa a 12-a. Până atunci aveam adrese... ciudăţele :))

      Ștergere
  6. Si eu primesc si trimit mailuri doar legate de facultate.;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu sincer nici nu il prea folosesc, nu sunt obisnuita sa-mi verific e-mailurile:-? ma uit pe acolo cand ma plictisesc :)) mess-ul e baza la mine:)) :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehe :) la mine nici macar messul.. abia am vreo 20 de persoane in lista :))

      Ștergere
  8. Ai primit o leapşă şi un premiu pe http://lavii-osperanta.blogspot.ro/2012/07/premiu-leapsa.html

    RăspundețiȘtergere
  9. nu . nu se mai primeste nimic ...doar atunci cand lucrezi la o firma si iti treb atat..in rest ai numai spamuri cu triliarde si catraliarde de bani castigati

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu uitam de notificarile enervante de pe site-uri ce colecteaza adresele de e-mail... :|

      Ștergere
  10. Da, folosesc email-ul și nu mi se pare o pierdere de timp sau ceva nefolositor. Chiar îmi place ca atunci când deschid pagina de mail-uri să văd că am mail-uri noi.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pentru mine emailul e invechit.La inceput mai vorbeam cu colegii,dar acum primesc pe mail doar notificari si newslettere..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La fel si eu... imi aduc aminte ce incantata eram cand am primit internet ca am e-mail si messenger :D le foloseam la refuz

      Ștergere
  12. Doar cu blogul...Cine să mai trimită e.mail acu'...acum...acum dăm repede un istant message pe mess

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...