luni, 16 aprilie 2012

Cine l-a ucis pe Roger Ackroyd?



Ca sa nu ma plictisesc de Paste, m-am pus si am terminat de citit o carte ce o incepusem de multa vreme si am abandonat-o fiindca mi-a trebuit mie sa citesc sinopsisul: Cine l-a ucis pe Roger Ackroyd de Agatha Christie.

Stiti ca sunt o mare fana a genului politist, dar si mai mare fana a Agathei Christie :) Cartea asta a fost una dintre cele mai bune ce am citit-o de la ea. Se poate compara cu Crima din Orient Expres sau Cursa de soareci privind profilul criminalului.
Romanul este renumit nu atat pentru vreo crima spectaculoasa, ci pentru deznodamantul sau. Nu incercati sa ghiciti criminalul caci nu aveti nicio sansa.

Desi stiam inca de la inceputul cartii cine este faptasul, am citit cartea pana la final cu sufletul la gura deoarece nu imi puteam inca inchipui cum s-au petrecut faptele. Cum putea el, criminalul, sa fi facut totul de unul singur? Cum s-a fofilat atata nefiind prins? Cum..? Cartea nu numai ca da regulile genului politist peste cap, dar forteaza si barierele gandirii si a imaginatiei. Veti vedea.

Pe scurt este vorba despre doua personaje ucise, mai intai o vaduva care s-a sinucis, fiind santajata, si un barbat bogat care a fost ucis deoarece stia prea multe.

Cea mai buna parte? Ultimul capitol, capitolul dezvaluirilor secretelor celor mai ascunse si mai josnice, si deznodamantul extrem, definit intr-un singur paragraf. Mie mi-a trimis un junghi in inima sau in creier, sau nu stiu unde, cert este ca lectura a fost un suspans continuu chiar si pentru mine :) Aici Agatha Christie castiga puncte.



[Poster for The Murder of Roger Ackroyd]

Am vazut astazi si ecranizarea dupa carte, din cadrul serialului Agatha Christie-Poirot (il gasiti pe vplay), sezonul 7, episodul 1. Nu va recomand in mod special filmul, deoarece modifica destul de mult actiunea, plus ca realizarea mai lasa de dorit pe alocuri, insa cartea nu este de ratat!

Sper ca v-am facut curiosi pe cei ce nu ati citit cartea inca, mai ales daca sunteti pe aici si fani ai genului. Poirot este un personaj atat de simpatic, ca fie si numai pentru el as citi toate cartile si as vedea toate filmele.

5 comentarii:

  1. Pare interesanta cartea... ai cumparato de la librarie? Sau as gasi-o si la biblioteca. :-? desi nu prea cred :)).:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. de la immedio, au acolo aproape toata colectia ei de romane :)

      Ștergere
  2. M-ai facut foarte curios. Cred ca o sa o citesc...desi nu am fost pana acum atras de romanele politiste.Mie imi plac romanele de dragoste :x

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehe, mie din contra nu imi plac romanele de dragoste asa mult cum imi plac cele de aventuri (mai dinamice)
      dar incerc sa citesc cate ceva din fiecare gen, si asa as recomanda tuturor :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...