miercuri, 11 ianuarie 2012

Prieteniile din copilarie vs cele mature

Sunt curioasă în general, în viaţă, care prietenii durează mai mult? Cele formate în perioada copilăriei, a adolescenţei sau la maturitate? Oare ce înseamnă prietenia la vârsta noastră (15-18 ani)?

Eu personal, nu sunt o tipă care îşi face foarte multe prietene. Până acum am avut doar vreo 5 prietene, dintre care doar 2 au durat mai mult. În fiecare etapă a vieţii mele, la creşă, grădi, şcoala generală am avut câte o prietenă şi niciuna nu a durat mult. E cam greu, sa rămâi prieten multă vreme cu cineva întâlnit la creşă sau grădiniţă, pentru că prieteniile la vârsta aceea se formează pe motive superficiale.
În şcoala primară devine mai complicat. Deja te îndrepţi către colegii care par a avea aceleaşi preocupări ca tine, aceleasi desene animate favorite etc. În cazul meu, cu cine am nimerit în bancă. Am avut două prietene foarte bune în acel timp, dar mi-am schimbat şcoala într-a cincea, iar legăturile s-au rupt.

În gimnaziu începi să devii preocupat de caracterul celuilalt, prieteniile se aleg după mai multe criterii:
hobby-uri comune, interese, felul în care gândeşte celălalt etc. În cazul meu, am devenit prietenă cu o fată cu personalitate diferită de a mea, preocupări comune şi cu părinţi care au educat-o bine. Niciodată nu m-au atras persoanele zvăpăiate, răsfăţate, gălăgioase, în general colerice. Această prietenie a durat mai mult, pe tot parcursul gimnaziului şi până în prezent. Dar pentru că mi-am schimbat din nou şcoala, acum, într-a zecea (am mai povestit eu..), şi prietenia asta s-a dezomogenizat, a rămas o simplă amiciţie, mai mult de dragul trecutului



Cred că e greu de zis cine îţi va rămâne prietenă pe viaţă, darămite să îţi dai seama când întâlneşti acea persoană. Trebuie ,din păcate, ca prietenia voastră să treacă prin apă şi foc, să fie călită de cele mai rele lucruri ca să-ţi dai seama că ai întâlnit prietenul adevărat...
Şi totuşi, din experienţa voastră, ce prietenii au rămas întărite şi nezdruncinate de nimic, şi care au şansa de a dura toată viaţa?

11 comentarii:

  1. Eu cred ca acei prieteni adevrati,care intradevar sunt asa ii ai pe viata.Eu zic ca majoritatea prieteniilor stranse se fac la facultate,nu stiu..asta e parerea mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu am avut putine prietene bune si care am avut cu adevarat incredere in ele. si acum mi-a mai ramas doar una. celelalte sunt doar amice sau colege.

    RăspundețiȘtergere
  3. pot spune ca am avut parte de prietenii de durata si foarte frumoase. si acum am parte si sper sa dureze cat mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mama mi-a zis ca prieteniile acum sunt trecatoare:) eu am avut cateva prietene:) cu unele mai vorbesc.. cu altele foarte rar:) mai am cateva din liceu:) si una din facultate de acum:) e ciudat... oamenii se schimba... si tu ramai aceeasi persoana... dar asta e:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Prietenii vin si pleaca :-j.Mie doar o prietena adevarata mi-a ramas si ne stim din primul an de generala,deci depinde de persoana :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu am o singura prietena adevarata, suntem "bff" din clasa a 7-a, deci de aproape 15 ani :P

    RăspundețiȘtergere
  7. Raisa - cam asa ma gandeam si eu.. eventual in liceu :-??

    Sorana - uneori e mai bine sa fie unul si bun.. you know, calitatea conteaza nu cantitatea.

    Lavi -ma bucur pentru tine :) cred ca depinde de la om la om, si cel mai important este sa gasesti oameni pe aceeasi lungime de unda.. mereu am avut impresia ca un pic conteaza si compatibilitatea zodiei, caracterul si chestii dinastea.

    RăspundețiȘtergere
  8. C.L.M. - uneori ne schimbam si noi, ne dam seama chiar ca nu suntem potriviti cu o anumita persoana.. mie cama sa mi s-a intamplat :|

    Aira - Unii sunt maai norocosi ca altii si isi gasesc persoana potrivita lor mai repede :)

    Koko - daca va dura toata viata cu atat mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Cele din copilarie cred ca rezista mai greu.
    Eu am o singura prietena din liceu,dar parca nu mai suntem cum eram pe vremuri.People change...

    RăspundețiȘtergere
  10. fatacareaduceploaia - putem sa speram si sa incercam sa nu dam cu bata in balta..:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Depinde foarte mult de fiecare om in parte.
    Depinde in egala masura de fiecare prieten, nu doar de unul.
    Sunt prietenii care dureaza din frageda pruncie, multe facute in adolescenta si sunt si cele de la maturitate. Fiecare are farmecul ei.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...