sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Crăciun în stilul Agatha Christie


Probabil ideea unei crime tocmai de sărbătoarea Crăciunului nu mai are aşa un mare impact, acum, că i-a trecut vremea, dar trebuie să vă vorbesc despre cartea aceasta.
Este una dintre cele mai interesante cărţi marca Agatha Christie (defapt toate sunt minunate da nah...). Se poate compara cu Crima din Orient Expres, sau cu Cursa de şoareci. Se numeşte Crăciunul lui Poirot-Hercule Poirot's Christmas.
Aşa cum însuşi scriitoarea ne avertizează la începutul cărţii, crima din această carte este crudă, violentă, cu mult sânge. Un cititor i se plânsese de crimele ei, devenite prea rafinate, anoste. Avem parte despre un caz dificil, în care toţi sunt suspecţi, toţi au motive egale de a ucide.
Simeon Lee este un bătrân milionar, care hotărăşte să-şi adune toate rudele în juru-i de Crăciun. S-ar putea crede că bătrânului i s-a urât de singurătate, că vrea să se împace cu copiii săi şi îşi doreşte să moară în braţele lor. Nimic mai greşit!
Bătrânul doreşte defapt să işte certuri, cunoscându-le celor din jur punctele slabe. Dar firea sa îi atrage moartea, aşa cum subliniază Poirot. Felul în care a fost ucis are legătură cu felul său de a fi. Iar lucrul care îl intrigă cel mai mult pe Poirot este misterul sângelui împrăştiat peste tot în cameră, cât şi faptul că uşa era încuiată pe dinăuntru, ferestrele închise iar, din cameră se auzea zgomotul unei bătăi straşnice. Cireaşa de pe colivă este când ceilalţi au spart uşa şi nu au găsit înauntru decât cadavrul bătrânului. Unde şi cine este ucigaşul?
Trebuie să recunosc că având ceva experienţă cu romanele Agathei Christie, am mers aproape la ţintă şi nu am fost prea mirată de deznodământ. Dar vă invit şi pe voi să încercaţi să ghiciţi :)

Mai am câteva cărţi despre care mi-ar plăcea să vă vorbesc, tot scrise de ea. Cine ştie, poate mai fac pe cineva addicted to them. Cei de la RAO au o colecţie măricică, deşi sunt tare prost tipărite, cu multe greşeli. În plus, la Immedio din Timişoara (nu ştiu dacă în toată ţara), e ofertă de 3 cărţi la preţ de 2 pentru romanele Agathei Christie. Ţine până în 7 februarie :)

p.s. După carte, există şi un film. Nu-l rataţi!

sursa foto

6 comentarii:

  1. deci eu ador tot ce tine de agatha.o sa caut filmul/cartea aceasta.suna f interesant.de obicei cand icnep sa citesc o carte de a ei nu ma opresc pana nu e gata.

    RăspundețiȘtergere
  2. hehe l-am si gasit dar cred ca ma uit maine caci mi e somnic acum,.ms de psotare,sa ne mai zici de filme faine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Madlen - voi mai povesti despre cartile agathei christie, nu scapati voi de mine :))
    Eu si mama acum suntem prinse de cartile ei si le citim non-stop, pasandu-ne cateo carte de la una la alta dupa ce am citit-o :P

    Lavi H - e interesanta :) abia astept sa vad si filmul.

    RăspundețiȘtergere
  4. E una dintre scriitoarele mele favorite :x

    RăspundețiȘtergere
  5. Incearca si "O crima anuntata"; cartea asta, scrisa tot de Agatha C., are un loc special in biblioteca mea.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...