sâmbătă, 1 octombrie 2011

Efectul energizantelor şi experienţa mea

Că veni vorba la tv despre unul care a murit din cauza unor cantităţi foarte mari de energizante, am zis să dezbat şi eu problema.

Nu ştiu eu detaliile cazului acelui respectiv, dar în general pot să spun că nu mă dau în vânt după energizante, considerându-le nesănătoase. În primul rând un om tânăr nu are de ce să consume energizante, decât în situaţii deosebite, spre exemplu trebuie să meargă la o petrecere şi e obosit.
Apoi, cantităţile mari pot duce la tensiune arterială crescută, epuizarea sistemului nervos sau insomnie. Deasemenea tonicele nu pot fi amestecate cu alcoolul (cum fac deseori cei care frecventeaza cluburile de noapte) căci persoana poate dezvolta o criza hipertensiva foarte rapid. 
Femeile însărcinate, copiii si adolescenţii, persoanele in varsta care au hipertensiune arteriala, boli cardiovasculare, glaucom, tulburari de somn, excitabilitate si senzitivitate crescute la cofeina nu pot consuma aceste bauturi.
Opinia potrivit cărei aceste bauturi oferă energie este gresita. Continutul cutiei deschide o usa spre rezervele interne ale organismului, ca o cheie. Cu alte cuvinte, acestea nu ofera energie, ci o epuizeaza pe cea a organismului. Efectul sau dureaza in medie 3-5 ore, dupa care organismul are nevoie de o pauză.
[sursa informaţii]

Din proprie experienţă, pot doar să spun că gustul lor mi se pare oribil şi nu aş putea termina o doză. De două ori am primit de la şcoală (ca reclamă, o dată de la Red Bull, într-a 7-a şi o dată de la Burn într-a 9-a) câte o doză de 500 ml (apropo, ca să vedeţi cât le pasă lor de sănătatea elevilor), şi pe lângă faptul că m-am acrit pe la mijlocul cantităţii, nici nu am simţit că am energie mai multă. Cel mult am continuat în ritmul meu obişnuit, ca să nu mai zic că parcă Red Bull-ul mi-a făcut somn :))...

Voi consumaţi?

sursa foto


Day #27, 28, 29, 30 - My 30 day challenge
(Click pe ele)

8 comentarii:

  1. Mai si eu odata am baut redbull si am adormit la ora de mate, acum nu stiu daca din cauza la redbull sau din cauza la profa dar cert e ca inainte de ora de mate nu mi-a fost somn:))
    In schimb un martini:X Ah... asta iti da aripi:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt foarte multe lucruri care dauneaza si suntem constienti de efectele negative, dar asta nu inseamna ca nu facem acele lucruri...or fi avand oamenii in ei o gena autodistructiva..

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu mai beau uneori cate un red bull dimineata la facultate daca n-am dormit deloc in seara precedenta :))Nu stiu daca merge sau e autosugestie :)) pup!:*

    RăspundețiȘtergere
  4. Strawberry Blonde - :)) Da ai dreptate ..:P

    ganguritu - Asa este.. de cate ori nu am avut curiozitate sa ne imbatam, sa fumam, sa bem litri intregi de cola, etc... ;)Dar la final trebuie sa fim constienti si sa nu lasam sa se intample prea des sa ne satisfacem aceste "curiozitati"..

    Koko - Asa si eu as bea fiindca urasc cafeaua si nu am timp de ceai.. dar prefer daca e sa imi pice ochii de somn sa ma chinui sa dau pe gat o canita de cafea... Cel putin asa am facut inainte de balul meu ca sa rezist pana la miezul noptii :))

    RăspundețiȘtergere
  5. eu n-am consumat si nici n-o sa consum vreodata!:D:) Mi se pare o aiureala:-j

    RăspundețiȘtergere
  6. C.L.M. - aiureala e adevarat.. dar nah, sa recunoastem ca prinde bine la public :|

    RăspundețiȘtergere
  7. In ceea ce priveste energiazantele, asupra mea au un singur efect, cel de a sta treaza, insa doar daca beau vreo 3'4 doze.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am incercat o singura data Red Bull si mi-a provocat o stare de somnolentaaa>:P Ma asteptam sa am mai multa energie dar de unde:-j Ma simteam mai obosita ca niciodata.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...