sâmbătă, 29 octombrie 2011

Cri cri cri, toamnă gri..

Peste dealuri zgribulite,
Peste ţarini zdrenţuite,
A venit asa, deodată,
Toamna cea întunecată.

Lungă, slabă şi zăludă,
Botezând natura udă
C-un mănunchi de ciumafai, -
Când se scutură de ciudă,
Împrejurul ei departe
Risipeste-n evantai
Ploi mărunte,
Frunze moarte,
Stropi de tină,
Guturai...

Şi cum vine de la munte,
Blestemând
Si lăcrimând,
Toţi ciulinii de pe vale
Se pitesc prin văgăuni,
Iar măceşii de pe câmpuri
O întâmpina în cale
Cu grăbite plecăciuni...
Etern îndrăgostită de "Balada unui greier mic" a lui Topârceanu, nu pot să nu recitesc aceste versuri de fiecare dată când toamna revine pe pământurile noastre.
De această dată însă, toamna s-a lăsat destul de mult aşteptată dovedind milă faţă de noi şi de celelalte fiinţe, dar în sfârşit îşi arată ghiarele în toată splendoarea ei. De ce zic splendoare?
Pentru că, fiind etern îndrăgostită de poezia mai sus amintită, nu pot să nu-mi creez nişte imagini vizuale şi dinamice atât de frumoase în legătură cu schimbările ce le aduce toamna asupra naturii. Pentru că nu-i aşa, toamna, prin culorile sale, este, poate, cel mai frumos anotimp?

Peste dealuri zgribulite...




 Toamna cea întunecată...


 Lungă, slabă şi zăludă...


Botezând natura udă...

Risipeşte în evantai...



 Frunze moarte...

 Şi cum vine de la munte...



Lăcrimând...
 
...măceşii de pe câmpuri...


O întâmpină în cale
Cu grăbite plecăciuni.


sursa foto
sursa foto
sursa foto

putin modif. de mine: sursa foto
!NU deţin nicio poză. Toate fotografiile de mai sus sunt preluate de pe Google Images.

8 comentarii:

  1. aoleu ce postare frumoasa! fotografiile sunt superbe!

    RăspundețiȘtergere
  2. Toamna...Mereu am spus ca este anotimpul perfect pentru a-mi face curatenie in suflet, sa las sa-mi cada frunzele vechilor griji, atingerile vantului racoreasca sufletul pregatind fiind astfel pentru o noua aventura. Foarte frumos ai asociat pozele, iar poezia..a fost ca o revarsare de amintiri in sufletul meu. Sa ai o duminica placuta >:D<:*

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumoasă-i poezia și ce dor mi s-a făcut de vremurile în care o recitam la școală ! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. C.L.M. - mersi.. am muncit ceva sa caut pozele :))

    Carolina - da, pot fi comparate cu muzicalitatea versurilor eminesciene,doar ca toparceanu are mai mult umor :)

    Gagauta - Multumesc la fel :) ma bucur ca te-am bucurat

    Oana S. - da stiu.. ce vremuri.... unde te-ai dus copilarie?

    RăspundețiȘtergere
  5. Lavi H - e superba, si superba am considerat-o de la 7 ani si pana in prezent :)

    RăspundețiȘtergere
  6. ce dor de copilărie m-a cuprins...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...