sâmbătă, 3 septembrie 2011

De ce îmi place de Gaga

-Postul acesta vine ca răspuns la postul lui WaterDrop.-


Ştiu că aici în România, fiinţa asta extraterestră numită Lady Gaga, nu este atât de apreciată ca în alte ţări şi tocmai de aceea m-am hotărât să-mi iau inima în dinţi şi să susţin sus şi tare de ce eu o plac.

În primul rând îmi place concepţia ei despre anumite subiecte, cum ar fi dragostea (fizică şi sufletească), viaţa şi oamenii. Ştim cu toţii că este o susţinătoare înfocată a comunităţilor de gay, luptând pentru drepturile acestora şi anulând în repetate rânduri prostul renume care îl au. Această luptă o poartă în videoclipurile ei (vezi Alejandro), prin versurile ei şi prin ceea ce declară. În fond suntem cu toţii oameni, iar de când cu ea, am început să dispreţuiesc părerile stupide ale celor din jur, încuiaţi la minte, în legătură cu gay-i.

Ca să nu mai vorbim despre modul ei total detaşat de a vorbi despre sex. Nu este o pudică şi nici o falsă în privinţa asta. Mereu vine sus şi tare cu declaraţii de genul: "Sexul reprezintă inspiraţia, ceea ce face Pământul să se învârtă". Eu una nu sunt o încuiată (cel puţin nu în această privinţă) şi nu voi intepreta vorbele ei ca pe ceva prostesc. În fond inspiraţia nu poate veni din sentimente puternice, din pasiuni fulgerătoare, momente deosebite? Nu reprezintă toate acestea sexul? Cu toate acestea, Gaga ştie că este un model pentru mulţi aşa că niciodată nu uită să adauge că trebuie să ne protejăm, susţinând acest lucru şi prin outfiturile ei ieşite din comun (când a purtat o ţinută din latex).


În al doilea rând, că tot am pomenit de outfituri ieşite din comun, trebuie să precizez că majoritatea outfiturilor ei le-am găsit extrem de creative, inspiraţionale, transmiţând diferite sentimente cu ajutorul artei îmbinate cu materialul purtat. E părerea mea de pasionată de artă. Doar o singură dată nu am fost de acord cu un outfit al ei: ţinuta din carne adevărată, pentru că se bate cap în cap cu iubirea mea pentru animale şi dorinţa de a nu se mai tăia atâtea fiinţe patrupede. Designul îmi plăcuse, şi chiar aş fi acceptat ideea de a imita carnea.. doar că ea a mers mai departe.
Are în palmares o mulţime de premii, majoritatea datorate fanilor în număr foarte mare (Micii monştrii), printre care şi două VMA-uri anul acesta: Cel mai bun videoclip a unei cântăreţe, şi Cel mai bun videoclip cu un mesaj.





Nu în ultimul rând, îmi place muzica ei, e pe gustul meu, e mai deosebită şi de aceea ultimul ei album nu se mai aude aşa des la radiouri. De când Gaga s-a lansat şi a avut albumul The Fame, a căpătat o mulţime de fani. Muzica era destul de comercială şi dansantă. Dar ultimul album, Born This Way, abordează şi alte subeicte decât cele uzuale, pierzând din fanii muzicii dance. Şi asta mă enervează la cei care spun că o plăceau pe Gaga dinainte: faptul că o plăceau pentru ceea ce nu era, pentru melodiile-hit de vară. Gaga cea adevărată se regăseşte în acest ultim album, fără cenzură, experimentând, abordând subiecte netratate înainte.

Ca să nu mai vorbim despre ultima ei găselniţă: întruchiparea alter ego-ului ei (Jo Calderone, un caracter creat de ea, numele amintind de originile ei italiene), curajul de a se afişa aşa la VMA 2011. Totul provine din povestea ultimului ei clip: You and I, unde Gaga se află în mijlocul lanului de porumb, cu pianul, îmbrăcată simplu, afişând o Stefani Germanotta inocentă. Pe pian se află cealaltă latură a ei (tot ea, dechizată în bărbat), cu care se confruntă şi pe care trebuie să ajungă să o iubească, să se iubească pe sine cu toate defectele ei. Gaga experimentează naturile umane, dorind să înveţe că sufletul ei rămâne acelaşi în orice corp s-ar afla. (Sigur nu ştiu toată explicaţia videoclipului, acesta poate fi interpretat într-o mulţime de moduri, trebuie doar să fi deschis la minte).Clipul mai prezintă şi aspectul dragostei dintre un om şi o sirenă şi încercările omului de a-i oferi sirenei picioare, pentru a putea trăi împreună normal.




Şi pe final, o Gaga care poate fi foarte frumoasă dacă vrea:



Day #18 — My 30 day challenge
Your favorite tv show

8 comentarii:

  1. Si mie imi place foarte mult de GaGa! Paws up Little Monsters!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur că ai preluat-o! Lady Gaga este o artistă complexă, și cum ai zis și tu, nu poate fi înțeleasă de toată lumea. Însă mie îmi place stilul ei (observ că am o înclinație abstractă către toate lucrurile/persoanele neobișnuite) :D

    P.S. „Born this way” va fi și ea inclusă în articolele din Luna Încrederii în Sine, pe blogul meu :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Într-adevăr Gaga e o artistă, vrea să fie unică şi îi reuşeşte de minune. S-a făcut remarcată goarte uşor, tocmai datorită stilului ei "ciudat" (care poate fi înţeles foarte uşor dacă priveşti puţin mai atent situaţia).
    În ziua de azi dacă spui gaga, nimeni nu se mai gândeşte doar la cum face gâsca. :))
    Totuşi, singura melodie care nu am "digerat-o" în întregime e "Judas". :|

    RăspundețiȘtergere
  4. GAGAbRIRIel - :)Realizez asta dupa nume ;)

    WaterDrop - Mda la fel si eu.. mi se par interesanti multi din-astia ciudati de prin showbiz :))
    Abia astept :)

    Ema - Da, trebuie sa fie deschis la minte. Eu nu vad tinutele ei ca pe haine, ci ca pe arta (sculptura, pictura..) si privesc in ansamblu.
    E adevarat ca Judas poate fi destul de groaznic mai ales pentru ortodocsii convinsi, dar eu am privit-o ca pe o metafora, la fel si clipul (care a ajuns in top 5 video-uri favorite de la ea).

    CLM - Asta-i clar ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. mie mi.a placut mai mult albumul the Fame, dar merg si cele mai noi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Si mie imi place. Transmite o nota de nonconformism si nu e deloc ciudata. Am observat ca are multi fani si in Romania, mai ales in randul adolescentilor.

    P.s. imi place foarte mult noua tema.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim - probabil celalalt era mai mult in stilul tau

    Lillee - ma bucur ca suntem pe aceasi frecventa :)) Din cate vazusem, ca o comparatie, in alte tari sunt mult mai multi fani ai ei, dar ma bucur cand mai rasare cate unul si pe la noi care s-o inteleaga.
    Mersi :D Si mie, m-am indragostit de ea :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...