luni, 22 august 2011

The King's Speech, istorie şi psihologie

Discursul regelui, contrar aşteptărilor mele, a tratat la propriu numele titlului.
Am să vă copiez aici descrierea filmului, căci nu are rost să mai dau eu din gură cu povestea.

Bazat pe o poveste adevărată, filmul descrie relaţia de prietenie care se leagă între cel care avea să devină regele George al VI-lea şi Lionel Longue, un logoped mai puţin obişnuit. Chinuit de dificultatea de a articula cuvintele, şi, prin urmare, şi de teama de a apărea în public, George (Colin Firth) se vede nevoit să facă faţă îndatoririlor regale după ce fratele său abdică în urma unui mariaj nedorit de casa regală. Cel care îl va ajuta să-şi articuleze gândurile în faţa naţiunii şi să conducă ţara prin cel de-al doilea Război Mondial este excentricul Lionel (Geoffrey Rush), un logoped care face apel la metode bizare, dar cu rezultate miraculoase. (www.cinemagia.ro)


Ce mi-a plăcut:
-În primul rând subiectul filmului, un subiect original, tratat îndeaproape timp de 100 şi ceva de minute.
-Distribuţia. Ambii actori au fost extraordinari. Firth a dat chiar impresia că este într-adevăr bâlbâit. Geoffrey Rush a jucat impecabil, rolul potrivindui-se precum o mănuşă. Chimia dintre cei doi a îmbunătăţit calitatea filmului. Actriţa (Helena Bonham Carter), pe care o ştim şi din Harry Potter, a întruchipat o femeie sigură pe sine, iubitoare, o susţinătoare fidelă, o adevărată soţie de rege. Eu una, care nu sunt critic calificat, consider că a avut o interpretare fără cusur.
-Replicile. Cred că sunt unul din punctele forte ale filmului. Sobre, dar şi îmbogăţite cu un umor specific englezesc, fin, dar de efect.
-Locurile. Vă daţi seama, au închiriat Webminster Abbey şi Palatul Buckingham, iar norocoşii de Firth şi H.B.C. au filmat scena salutului în balconul unde de ex, Will şi Kate s-au sărutat.
-Modul educativ în care decurge tratarea regelui. Sunt câteva scene cu exerciţii chiar bune pentru cei mai timizi, sau care nu prea se descurcă cu oratoria.
-Faptul că într-un fel intrăm în "culisele" vieţii regale. Nu toţi prinţii au avut o copilărie ca-n basme. Aflăm în film, în cadrul unei scene emoţionante şi totodată amuzante, de unde se trage handicapul regelui.

Ce nu mi-a plăcut:
-Partea când regele se descarcă cu nişte înjurături de toată frumuseţea.. nu că am ceva împotrivă, atâta doar că mă îndoiesc că exista pe vremea aceea un astfel de limbaj.. dar ce ştiu eu? Cărţile de istorie multe nu spun.
-Hmm...poate a fost previzibil.. totuşi aici e ce nu mi-a plăcut mie, iar mie nu mi-a displăcut asta. Altora le-ar putea displăcea.
Şi atât.. pur şi simplu nu ştiu ce mai pot spune la "contra"... Parcă prima oară când l-am văzut, începutul m-a făcut oarecum să mă plictisesc, dar apoi chiar m-a captat.

Dacă îşi merită sau nu cele 12 nominalizări la Oscar şi cele 4 câştigate? Eu zic că da (dar să ştiţi că nu cunosc concurenţa!). Cel mai bun actor în rolul principal? DA, categoric! Cel mai bun film? Hm... e bun filmul, dar nu ştiu dacă cel mai bun. Cel mai bun scenariu original? Da, merită. Cel mai bun regizor? Nu degeaba a fost votat!.

Per total:
Vă recomand să vă uitaţi dacă nu aţi făcut-o deja. Este un film din care ai ce învăţa, un film de cultură, un film de valoare. Un film la care vă puteţi uita cu întreaga familie. Aveţi răbdare şi fiţi atenţi, veţi rămâne cu ceva după vizionare. Dacă vă place psihologia, aşa ca mine, cu atât mai mult ar trebui să-i daţi o şansă ;)



Day #15 - My 30 day challenge
Photo of your favorite bracelet


5 comentarii:

  1. Hmm... m-ai facut curioasa. Trebuie sa vad si eu filmul asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. stiu ca a luat multe premii oscar. poate o sa ma uit candva.

    RăspundețiȘtergere
  3. poate o sa-l incerc si eu...pana acuma am tot ezitat

    RăspundețiȘtergere
  4. Filmul m-a captivat inca din primele minute, desi eram cam sceptica in privinta lui, si mi-a intrecut asteptarile mele de perfectionista, iar faptul ca actiunea se desfasoara in Anglia celui de-al doilea razboi mondial mi-a permis sa descopar si o parte din istoria tarii. E categoric printru preferatele mele.

    P.S Daca nu citeam la tine comparatia cu rolul din HP a Helenei Bonham Carter, nu stiam ca de fapt ea e Bellatrix. Nu am recunoscut-o deloc in The King's Speech. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Lillee - cred ca iti va placea :)

    Crisa - De aceea m-am uitat si eu, mi-am zis ca nu am ce pierde, trebuie sa fie ceva de capul lui cu toate premiile alea.

    Dydy - si eu il stiam de mult si tot ezitam caci nu ma atragea descrierea

    Waterdrop - :) Mi se parea si mie ca o stiu de undeva pe actrita aceea, dar nu m-am prins pana nu m-a atentionat verisoara mea :D oricum ea a mai jucat si in alte filme englezesti.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...