sâmbătă, 9 iulie 2011

Bacul şi prostia tinerei generaţii

Ştiu că vin cu întârziere cu un asemenea articol, dar deja mă enervează tot ce aud despre bac, contestaţii, picaţi (de pe Marte), promovaţi...
Părerea mea? Toţi ăştia ce au picat sau au fost prinşi sunt fraieri .Punct.
De ce? Pentru că atâta timp cât consideri ca ai un IQ cu care crezi că poţi învăţa ceva (pentru că mai sunt şi persoane cu creierul redus, care nu ar trebui să-şi mai facă griji de bac, ci pur şi simplu să meargă să caute un serviciu care nu necesită o gândire peste medie), atunci cu siguranţă poţi lua o notă de trecere!
În primul rând bacul nu e cel mai cel examen de pe lume, şi nu trebuie să te sinucizi că ai picat, mai poţi da şi în toamnă dacă nu ai fost capabil să înveţi în timpul şcolii). Asta nu înseamnă însă că nu trebuie să-l iei în serios.
În al doilea rând dacă nu eşti sigur că ai făcut bine şi că proful a greşit la notare, atunci nu te duce domne` să depui contestaţie! Acum se supără că le-au scăzut nota, sau că de la 2,50 nu au reuşit să ia 5, haha, pff...
În al treilea rând, de ce te miri când vezi că nu ai trecut când tu eşti un golan/o cocalară/o piţipoancă care abia ai terminat toate clasele cu media generală 6,7.
În al 4-lea rând, şi poate cel mai important, de ce nu aţi ascultat când v-au avertizat părinţii, profesorii, tv-ul, comisia de evaluare că sunt montate camere de filmat şi nu puteţi copia? De ce, pentru că ai auzit cele mai jmechere trucuri de la foştii elevi de a 12-a despre metode de copiat şi ţi-ai zis că eşti fraier să înveţi, când poţi fi un erou, cel mai cool din clasă şi poţi copia, eventual chiar cu fiţuica în buzunar! I-ai subestimat pe supraveghetori şi ai fost prins. Felicitări, nu mai poţi promova timp de două sesiuni de bacalaureat. Va trebui să te duci la tata să-ţi dea bani să nu te plictiseşti până mai poţi da o dată bacul. Sau sinucide-te, scapă lumea de un om incapabil! (evident nu sunt de acord cu asta şi nu îndrum pe nimeni cu adevărat să facă acest gest extrem de egoist).
În al 5-lea rând, ce naiba ne tot arătaţi la ştiri despre olimpica, deosebita, nemaipomenita, geniala, extraterestra, medaliata, superînvăţata elevă care a luat 10 la bac? No, bine! Bravo ei, e ceva mai rar în zilele astea. Dar ideea cu "sărăcia o împiedică să înveţe în străinătate" "săraca nu se poate duce la Oxford" mi se pare total greşită. De ce domne` să se ducă din ţară? De ce să nu stea aici şi să-şi ocupe un loc la o facultate de la noi şi primeşte şi bursă. De ce să se ducă în străinătate neapărat pentru că a luat 10 la bac?
Şi de ce mai faceţi atâta caz despre diferiţi elevi care au luat nu ştiu cât, şi le-a scăzut nu ştiu cât, şi ni-l arătaţi pe golanul care cu o moacă de căţeluş bătut se plange că a luat 4,80 şi mai avea nevoie de 20 de sutimi să treacă? A cui e vina? Nu a lui că nu a învăţat destul? Hai lăsaţi-o încolo, că nu mai aveţi despre ce inventa ştiri şi atunci tocaţi bacul ăsta o săptămână înainte să se dea şi o saptămână după ce s-a dat.
Şi în ultimul rând, acum se vede clar cum stă treaba. De ce este cea mai mică promovabilitate din ultimii 10 ani, pentru că înainte s-a copiat la greu, sau au fost şi supraveghetori care au lăsat să se copieze. Deşi au fost destui prinşi şi în anii trecuţi, motiv pentru care ăştia de la minister au pus piciorul în prag, punctul pe i şi au decis că nu se mai poate aşa. Dacă elevii nu încercau să copieze la greu în anii trecuţi, atunci nu îi obligau practic pe miniştrii să ia asemenea măsuri de protecţie, transformând şcolile pe timpul bacului în adevărate închisori supra-securizate.
Şi în încheiere, România a ajuns pe lista ruşinii cu o promovabilitate mai mică de 50% la nivel naţional datorită acelei jumătăţi a dragii nostre generaţii tinere care va forma o parte din viitorul ţării. Ziceţi voi! Aşa mai bine să vina sfârşitul lumii, decât să ajungă ăştia pe la guvernare sau alte funcţii importante (dacă mai ajung acolo şi le dă ta-su averea)!
Şi acum un filmuleţ pe atât de amuzant, pe atât de trist, referitor la bac ;)
sursa foto


Day #8 - My 30 day challenge
A photo that makes you laugh
Mereu ma fac sa rad maimutele, dar aceasta de pe un autocar sprijinita cu o mana ca si cand ar sta la masa, e geniala :D

7 comentarii:

  1. cât am putut să râd la videoclipul acela :)) e ABSOLUT genială faza =))

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt de acord cu absolut tot ce-ai zis...si mie mi se pare absolut penibil! Folosesc esecul elevilor ca pe alt motiv sa dea in cap guvernului.De parca e vina lui Boc sau a lui Funeriu ca elevii din ziua de azi sunt prosti si nepregatiti :|

    Vb ta, e un examen simplu! Eu nu am invatat pentru el (era importanta admiterea), si totusi, cu cunostintele acumulate in cei 4 ani in care am frecventat liceul, am luat 9,62.

    E suficient sa intri pe forumuri sa-i vezi cum scriu si cum se exprima ca sa-ti dai seama ca rezultatele au fost corecte!

    pup!:*

    RăspundețiȘtergere
  3. Normal ca sunt de acord cu tine, n-ai vazut ca ei sunt suparati ca nu au putut sa copieze, nicidecum ca n-au invatat? :)) Mai mare rusinea sa fi fost in locul lor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buuuuun . O sa comentez deloc la subiect, din pacate.

    Din cate imi amintesc, imi citeai frecvent blogul, ba chiar lasai comentarii... :) Insa, problema este, ca, din intamplare, am citit comentariul tau de pe blogul lui Lillee.... :) Trebuia sa-mi spui atunci, printre comentariile lasate pe blog, parerea ta, vizavi de mine si de ceea ce scriu ;)

    in fine, de aici deduc extraordinar de multe. ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. waterdrop - da stiu, a fost dat si la tv :))

    koko - ei, bravo!!! Uite ca se poate daca inveti, e exact ceea ce ziceam.

    CLM - Mda, de-a dreptul ca ma enervau! Se vede ce fel de viitori adulti vor fi...

    Suflet de curva - =))Mda, bun venit. Ma bucur ca stai precum un stalker pe blogul lui Lillee. Pe blogul ei mi-am spus parerea vizavi de ceea ce a zis ea si de toata "blogosfera de curve", si niciodata prin comentariile ce ti le-am lasat nu am zis ca te cred complet. Am vrut doar sa vad cum raspunzi, cum reactionezi. M-am bagat in seama, daca vrei :P Daca ti-am spus filozofii este pentru ca am vrut sa dau un sfat unei persoane care este deprimata de viata, nu care este neaparat o curva. Si uite asa imi piere de tot ultima bruma de incredere in ceea ce povestesti tu, adica, nu ai treaba, clienti? Nu muncesti in weekend? Hai nu te supara, dar nici nu mai lua lumea la rand sa ii iei la ros! Oricum te voi mai vizita, nu m-ai pierdut ca cititor. :P

    RăspundețiȘtergere
  6. Penultimul paragraf: va forma* o parte din viitorul tarii. ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. anonim - Yeah, exact, my mistake. :D ms

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...