duminică, 5 iunie 2011

Despre preţurile "fashionable" din magazine...

Uf, uf, sunt ţintuită "la pat" că după o sesiune de shopping de vineri, m-am ales cu o inflamaţie urâţică la unul din ochi. Habar nu am de la ce este, dacă nu se retrage în cursul zilei de azi, atunci voi merge la oftalmolog.
 [UPDATE: mi-a trecut ochiul, dar acum m-a luat durerea în gât... cu ce ţi-am greşit Doamne? :( ]

În fine, despre ce vroiam eu să vorbesc (pt că din nou nu am mai cuvântat de mult) sunt preţurile din magazinele de haine şi accesorii. Maieu la 79 de lei, rochiţă de vara de la 149 de lei, brăţară din material simplu (lemn, plastic, aliaje, combinaţii) la 59 lei şi să nu uit de sandalele cu platformă la 299 de lei. Sună cunoscut?
Pe lună ce trece, tot mai uimită rămân de preţurile piperate din magazine. La ce bun să dai jumătate de milion cu care îţi poţi lua 3 pâini, 5 îngheţate, o carte şi două oje (da nu d-alea de firmă gen OPI, ci una normală), sau atâtea alte lucruri, pe o bluziţă de vară dintr-un material de tip cârpă, care nu e la modă decât un sezon, iar după aceea o arunci..?
Dar răspunsul este că nu ai ce face... Rar dai de ceva mai ieftin dar şi de calitate.

Ieri am colindat toate magazinele din mall şi pot să spun că am făcut doar vreo 4 achiziţii rentabile: un tricou foarte drăguţ galben, simplu, material bun, de la Bershka la 30 de lei sau aşa ceva, un jerseu scurt (peste buric) de la Terranova tot la preţ redus şi două genţi (mai cârpicioase ce-i drept, însă bune pentru că le pot combina cam la orice) tot de la Terranova şi tot la preţ redus (30-40 lei). În rest mi-am mai luat ceva tricouri şi maieuri, dar la preţ mai mare, însă nedepăşind 59 lei (consider că nu merită să iau nici un fel de top la un preţ mai mare, mai bine aştept să se reducă, chiar dacă îl port la anul).
Asta este cu topurile... majoritatea sunt peste 60 de lei şi majoritatea nu merită.

Cu blugii e altceva. Dacă materialul e "sănătos" şi zdravăn, şi consideri că o să-i porţi mai mult de un sezon, merită să dai şi până într-un milion şi ceva pe o pereche, deşi tot sunt de părere că e un preţ mare.
Accesoriile iar sunt destul de piperate la preţ. Nu vorbesc despre bijuteriile din aur şi argint, ci despre cele în genul Accesorize ori Meli Melo, bijuterii plexi, fantezie, etc. La Meli Melo m-am mai împăcat, căci, suprinzător, am găsit acum ceva săptămâni, câteva perechi de cercei foarte bune ca preţ. Dar cred că era din cauză că am prins o promoţie cu bijuterioare până în 20 de lei. Oricum, dacă de la Meli Melo am plecat mai fericită, când am păşit în Accesorize m-am speriat. De ce să dau 50 lei pe o pereche de cercei obişnuiţi, sau 70 lei pe o pereche de ochelari de soare obişnuiţi? Plus că modul de prezentare era cam... oribil.

Mnah, cam asta a fost. Oricum în general preţurile urcă şi urcă în neştire şi în prostie. Cu toate acestea asta nu e o problemă decât pentru cei ca mine, care nu au venituri prea mari şi care nu-şi permit să cheltuie aiurea pe orice şi să arunce cu banii. Dar există şi persoane care îşi permit, aşa că nu e o problemă pentru comercializanţi.

Şi ca să închei într-o notă mai amuzantă (deşi nu ştiu pe câţi o să-i amuze asta), zilele trecute am auzit pe un coleg la şcoală spunându-i prietenului lui la telefon că el nu vrea să meargă să mănânce îngheţată la mai puţin de 7-8 lei, că doar n-o să-şi ia una la 2 lei!!!! (colegul e un gay în devenire, fiţos, pasionat de modă şi, aş putea spune, snob).
Deci oameni buni, există astfel de persoane!

7 comentarii:

  1. Accesoriile sau bijuteriile intradevar au preturi insa sunt extraordinare :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, preturile cresc de la zi la zi. Asta e, nu avem ce face. Pana la urma e alegerea noastra daca scoatem banii din buzunar sau nu. Mie daca imi place ceva, dau. Daca nu, nu. Punct. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Carolina - Da, dar depinde de unde le ei. Si depinde si de calitate. Si eu mai las de la mine atunci cand e ceva chiar deosebit.. dar asta rar.

    Miuri - mersi

    Lillee - E bine sa poti sa fii de capul tau.. dar eu nu-mi permit si nici mama (caci cu ea merg mereu la shopping) nu ma lasa sa cheltui aiurea. Desi mai rar, cand ii place si ei si mie ceva foarte mult si e mai scump atunci lasa de la ea. Si da, ai dreptate, e alegerea noastra ce facem cu banii, si pe asta se bazeaza comerciantii cand fac reclame si tot felul de promotii.
    Eu spre deosebire de tine (probabil) si altii sunt genul caruia ii place sa aiba mai multe lucrusoare, sa se adune sa am de unde alege cand ma imbrac (mai ales ca nu prea am deocamdata multe ramase din anii trecuti, caci abia am iesit din sfera hainelor roz si kitshoase cu care ma imbraca mama cand eram mica :P) Si atunci imi limitez bugetul. Iar daca vad prin magazine ceva frumos, de multe ori nu-l iau si astept sa se mai ieftineasca, mai ales daca nu am mare nevoie de el urgent, caci produsele cam raman in magazine neatinse. Acum nu stiu cum e in Bucuresti sau in alte orase si magazine...

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand eram mai "tanara" obisnuiam sa -mi iau chestii de dragul de a le lua fara sa le mai port sau sa ma gandesc daca pot sa le asortez, daca e bun materialul si asa mai departe. Acum imi place sa cred ca am mai crescut si ma gandesc inainte daca are rost sa-mi iau articolul respectiv . Recunosc ca oricum tind sa cheltuiesc mai mutl decat ar trebui si am prea multe chestii (si chiar si asa sunt mereu in cautare de altele noi), but still...it's a working progress :)). Ma bucur sa vad ca tu esti asa matura si iti dai seama de chestii astea.

    Preturile intr'adevar sunt f exagerate! Ma uit pe site-urile astea din China si regasesc TOATE rochiile din magazinele noastre si acolo sunt vreo 30, 40 de lei...iar la noi in magazine 300 (sau 700 la nissa =)) ). Pacat ca e transportul urias ca numai de acolo as fi facut cumparaturi :-??.

    Cat despre snobi, e plina lumea de ei si sunt penibili. pup:*

    RăspundețiȘtergere
  5. Koko - Ahh, poate acum m-am mai invatat din greseli si mai gandesc mai matur uneori, dar crede-ma ca acum 2 ani achizitionam chestii de care acum imi pare rau si care nu am ajuns sa le port.
    Eu nu prea fac shopping online caci eu am probleme in a-mi gasi ceva potrivit (pretentii multe..). M-am obisnuit sa intru in cabina sa vad daca mi-s bune manecile, daca nu mi-e prea larga in jurul toracelui o bluza, etc... Hainele arata asa bine si au oferte super faine, dar apoi iti dai seama ca mai e si taxa de trimitere... dar oricum ideea care vrei tu s-o zici, ca exista aceleasi modele reproduse de altii si vandute mai ieftin, e adevarata. Inainte ma mai duceam la magazine gen bazar sau la magazine de coltul strazii unde mai prindeam chestii faine si ieftine. Dar astia le-au desfiintat pe toate! Nu mai am unde merge...
    P.S. 700 lei o rochie? /:| Asa ceva numai in Bucuresti vezi..:P Eu ma cruceam cand vedeam in revistele gen Cool girl exemple de sandale, botine etc de la Miss Sixty sau altele cu cate 400 de lei sau mai mult ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Alle, si eu am alergie la preturi mari pentru ca unele haine is efectiv carpe! Si la accesorii la fel, nu ma lasa inima sa dau 50 de lei pe o bucata de plastic. Urmaresc reducerile, urmaresc miniprix, dar bani pe haine si accesorii nu risipesc si nu arunc. CHeltui, ca orice femeie dar nu dau o caruta de bani pe o bucata de material care la prima spalare se intinde sau se decoloreaza. Mai ales ca dau din banii mei :)).

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...