duminică, 8 mai 2011

Despre cei din spatele catedrelor

Nu vreau să fiu foarte răutăcioasă şi nici să generalizez, departe de mine gândul, căci în orice domeniu există oameni şi oameni, dar trebuie să mă plâng şi eu de profesorii mei.
Momentan tocmai am terminat de buchisit ceva pentru logică, aşa că am intrat şi eu pe calculator să mai văd ce mai e pe aci. Şi pentru că tot sunt nemulţumită de felul în care unii îşi predau materia, voi scrie despre asta.
Spre exemplu săptămâna viitoare am doua teze, la care am de învăţat, dar nu am putut să-mi dedic tot weekend-ul repetatului pt teze, căci am de făcut un proiect în care trebuie să inventez o călătorie prin Europa! Şi nu. nu este pentru geografie sau pentru vreo lucrare legată de turism, ci este pentru română! Iar noi în curând dăm teza şi la română, dar de ce Dumnezeu să facem la oră repetiţii sau să primim teme legate de ceea ce ne va da la teză, când noi putem să nici nu băgăm de seamă că ea se apropie. Dacă noi, cei din clasă, nu îi aminteam profesoarei că trebuie să stabilim teza, şi uita de ea.
E doar un exemplu... să nu mai vorbesc de altă profă care o avem, care majoritatea lecţiilor ne pune să le conspectăm din manual, abia ne explică ceva. Şi e la o materie grea, la care dăm teză, nu dau nume căci mnah, poate profa e amatoare de bloguri...
Apoi avem altă disperată care ne dă la teste cu duiumul, deşi nu ne trebuie mai mult de 2 note la materia ei, căci avem doar o oră pe săptămână. Ca să nu mai vorbesc de alta care are talentul de a ne programa testul din al doilea semestru în penultima ori chiar ultima săptămână de şcoală. Până acum s-a întâmplat de 2 ori, să vedem anul acesta...
În fine, lăsând la o parte profesorii mei, mai pot aduce aminte de aceia care s-au prezentat în vară la preselecţiile pentru Românii au Talent. Va amintiţi?
Omul avea intenţii bune, dar nu era în deplinătatea faculăţii mintale... Păcat, mesajul era chiar bunicel, deşi nu tocmai ceva de prezentat la Românii au Talent. "Ştii, elevi se prostesc, aşa că hai şi noi, hop ţop să ne plângem la televizor, că acolo ne ascultă şi pe noi cineva." E drept ca unii elevi merită profesori pe măsura lor, dar nu suntem toţi golani şi nesimţiţi.
Aşa că constat că destul de mulţi profesori devin senili, ori se prostesc ori devin nişte scorpii (scorpioni). La mine la şcoală mi se pare că pe zi ce trece tot mai tembeli devin mulţi dintre ei.
Tot ce pot zice e să îi scuz şi să dau vina pe tulburarea generală ce pluteşte în aer, sau pe faptul că mulţi au salarii de tot *******, deşi cunosc profesori, care, sărmanii sunt deosebiţi şi au un suflet de aur. Deci se pare că depinde de fiecare cum priveşte viaţa cu toate nemulţumirile sau bucuriile ei. Oameni şi oameni...

8 comentarii:

  1. Ohooo. Ce simpatic era nenea. Mie chiar mi-a placut de el, eu cred ca era perfect normal doar ca avea si el chef de nebunii usoare:)) Anyway, in legatura cu profesorii, eu am avut o profa de mate, diriga mea nene ce sa mai... incepea la tabla sa explice ceva, continua cu alta idee si termina cu totul altceva. Apoi ne scotea la tabla si ne punea sa facem exercitii din lectia noua, daca nu stiam 3, daca stiam, "Ei bine mataluta treci la loc". :)) Si nu!Nu au dreptul sa se comporte asa cu noi doar pentru ca nu au salarii ok, cum ar fi ca toti sa facem de tot cacatul ca nu ne plateste bine?/:) H? Nu toti is asa de acord, la fel cum nici toti elevii nu sunt tampi... dar majoritatea din ambele tabere lasa de dorit...
    Ale ai cumva un id de mes? sa mai palavragim si pe acolo?:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. ;)) ce de nemultumiri ai. semeni cu mine la aspectul asta. vorbesti de salarii proaste... Lumea ar trebui sa indrazneasca mai mult

    RăspundețiȘtergere
  4. Lasa-ma ca eu nu inteleg lumea asta, ii cu capu in jos; deci daca te faci prof te faci ca sa inveti plebea "Dobitocimea"(nu in sensul rau) cultura. Aristotel vorbea liber cu studentii lui si nu se astepta la banii multi si faima:)), daca te faci doctor te faci pentru ca vreii sa salvezi vieti nu sa le ucizi pentru banii. In State nu ajungi doctor daca nu ai note fff bune si nu ai o motivatie bine pusa la punct. Si daca vb. de salarii si politica...ar trebui ca aia care ne conduc sa nu mai fureeeee atata sa dea sis aracilor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Specii de oameni - Deh, sunt nemultumirile mele de eleva ;)..Acum serios, cum sa nu observ ca foarte multi profesori se duc de rapa... Pe vremea parintilor mei erau oameni mai seriosi, chiar daca si pe atunci au mai existat ciudati. Drept ii ca atunci erau constransi de comunismul ce se instala in tara, si poate acum e cam multa libertate. Oricum ideea este ca de la an la an, cel putin profesorii mei, se tampesc. Nu stiu cum e la altii :-?? dar asta e la mine.

    Dee*Dydy - Ai dreptate. O chestie ce le lipseste multor profi si care e foarte importanta este stiinta pedagogiei. Multi sunt profesori, dar nu sunt si pedagogi. Nu stiu cum sa invete elevii, dar se asteapta la rezultate bune din partea tuturor. Si fac discriminari. Dar nu vreau sa mai insist..Iar cu doctorii e la fel, cu ce bun sa ajungi sa ai o asemenea profesie cand tu nu o iubesti, nu iti doresti cu adevarat sa ajuti lumea, mai mult vorbesti decat faci, etc. Unii trec prin facultatea de Medicina cu pile si mite, o termina si ajung sa fie directori de spitale. Atunci de ce au mai terminat o facultate, numai pt diploma? Caci ei pusi in fata unui pacient nu ar stii ce sa faca, nici macar un lucru simplu. Chiar daca esti medic trebuie sa stii sa manuiesti seringa si sa pansezi ceva, chiar daca esti asistenta trebuie sa stii sa ii prescrii ceva pacientului (macar in cazuri simple), chiar daca esti chirurg trebuie sa stii sa dai un medicament cuiva si chiar daca esti director de spital trebuie sa stii sa acorzi primul ajutor unui om. Cred ca a fi medic reprezinta o munca "cu norma intreaga" si trebuie sa stii macar putin din lucrurile ce le face medicul de copii, asistentul, chirurgul, paramedicul, etc.
    Hmm, poate fac si un articol candva pe tema asta....
    Si eu te pupic :))

    RăspundețiȘtergere
  6. pai salarii proaste :-?? nu-si mai dau silinta. Eu de exemplu, daca as fi profesor si nu as fi multumit de salariu, as demisiona si mi-as cauta altceva chiar daca nu face parte din profilul in care am perseverat si am crezut. Cred ca oamenii trebuie sa indrazneasca mai mult, sa se gandeasca la faptul ca sunt si alte alternative oricand.. E ciudat sa te gandesti ca toata viata vei face doar un lucru. Cred ca trebuie sa ne mulam dupa perioadele care trec de-a lungul vietii mai grele, mai usoare. Nu exista probleme decat solutii. :) Intodeauna!

    RăspundețiȘtergere
  7. Specii de oameni - Da, imi place cum gandesti. Foarte bine spus, trebuie sa cautam solutiile nu sa ne multumim cu putin. Cunosc multi oameni care sunt asa, inclusiv tatal meu. E pacat, tare pacat sa stai si sa bati apa in piua, ramanand cu salariul mic si nefacand nimic altceva decat sa te plangi si sa te tot plangi.
    Ma bucur ca ai explicat mai pe larg la ceea ce te-ai referit.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...